Μία δυναμικά αναπτυσσόμενη ελληνική εταιρεία στον χώρο των υπηρεσιών e-learning μας αποκαλύπτει τη «συνταγή» της επιτυχίας της.

Μία δυναμικά αναπτυσσόμενη ελληνική εταιρεία στον χώρο των υπηρεσιών e-learning μας αποκαλύπτει τη «συνταγή» της επιτυχίας της. Παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις από τη συμβουλευτική έως την παραμετροποίηση στην παραγωγή των ηλεκτρονικών μαθημάτων, επενδύουν και προσφέρουν πρωτοποριακές υπηρεσίες στους πελάτες τους.

Η SQLearn αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη για κάθε οργανισμό που επιλέγει ή επιθυμεί να εισάγει τη μέθοδο του e-learning στις διαδικασίες εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού του. Οι Αντώνης Φρίγγας, MSc, PhD, General Manager, VC of the BoD, Παναγιώτης Πετάσης, IT Manager, Ελένη Λέγγα, E-learning Product Manager και Κατερίνα Μακρίδου, E-learning Product Manager, μας μιλούν για όλα αυτά που ξεχωρίζουν την εταιρεία στην αγορά και τους καθιστούς πρωτοπόρους.

HR Professional: Η SQLearn συμπληρώνει φέτος 16 χρόνιας παρουσίας στην ελληνική αγορά. Μιλήστε μας για την πορεία της, υπάρχουν κάποια Milestones που θα ξεχωρίζατε;

Αντώνης Φρίγγας: H SQLearn ξεκίνησε το 2006 ως μια εταιρεία δύο ατόμων και κατάφερε να γίνει η πρώτη e-learning εταιρεία στην Ελλάδα και παράλληλα, να αποκτήσει διεθνή αναγνώριση και παρουσία. Σίγουρα αποτελεί μεγάλη επιτυχία η εδραίωση της εταιρείας στη συντριπτική πλειοψηφία του τραπεζικού και ασφαλιστικού τομέα, ενώ την τελευταία πενταετία έχει αποκτήσει πελάτες μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως. Η πιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία από θεσμικούς φορείς κάθε κλάδου έχει συμβάλλει εξαιρετικά στην εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας.

HR P.: Ποια χαρακτηριστικά της θα λέγατε ότι την κάνουν να διαφοροποιείται;

Α.Φ.: Από την ίδρυσή της η SQLearn ξεχώρισε λόγω της εξειδίκευσης της στο e-learning καθώς όλα τα παρεχόμενα λογισμικά, μαθήματα και υπηρεσίες κινούνται γύρω από αυτό. Αντίστοιχα, μια στρατηγική επιλογή είναι η εσωτερική ανάπτυξη όλων αυτών των παροχών με σκοπό τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας, αλλά και της δυνατότητας παραμετροποίησης ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Στην πορεία, η εμπειρία της εταιρείας, ύστερα από την ενασχόληση της με εκατοντάδες έργα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης σε διάφορα περιβάλλοντα και σενάρια υλοποίησης, μας επιτρέπει κάθε φορά να είμαστε σε θέση να προτείνουμε τη βέλτιστη λύση.

HR P.: Το e-Learning τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία core επένδυση εκ μέρους των εταιρειών στο πλαίσιο της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού. Για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό;

Ελένη Λέγγα & Κατερίνα Μακρίδου: Η αγορά του e-learning τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες αναπτύσσεται διαρκώς. Το μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον απαιτεί υψηλό επίπεδο εξειδίκευσης και υποχρεωτικές εκπαιδεύσεις είτε επαναλαμβανόμενες είτε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η ψηφιακή μάθηση και οι τεχνολογίες e-learning έρχονται ακριβώς να δώσουν λύση σε αυτές τις δυναμικές που έχουν αναπτυχθεί στον χώρο των επιχειρήσεων. Συγχρόνως, σήμερα όσο ποτέ άλλοτε με τις αλλαγές που έφερε στον εργασιακό χώρο η πανδημία της Covid-19, διαμορφώθηκαν πολλαπλές εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές ανάγκες, τις οποίες κλήθηκε και συνεχίζει να καλείται να εξυπηρετεί το e-learning.

Οι εκπαιδευόμενοι απολαμβάνουν τη δυνατότητα παρακολούθησης των αναγκαίων εκπαιδεύσεων στον δικό τους χρόνο και χώρο παρακολουθώντας διαδραστικά e-learning μαθήματα με εκτεταμένη χρήση multimedia στοιχείων. Επιπλέον, μέσω του e-learning διασφαλίζεται ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό και περιεχόμενο και διδάσκονται με τα ίδια εκπαιδευτικά μέσα, ανεξαρτήτως εκπαιδευτή/εμψυχωτή. Από την άλλη πλευρά, οι Training ή οι HR Managers μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο, την εξέλιξη και τη συμμετοχή όλου του προσωπικού, έχοντας συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες των εκπαιδεύσεων των εργαζομένων. Τα τελευταίας τεχνολογίας LMS (Learning Management Systems) παρέχουν ένα πλήρες περιβάλλον διαχείρισης όλων των εταιρικών εκπαιδεύσεων και των αντίστοιχων reports. Η χρήση ενός LMS δημιουργεί επίσης ένα συνεκτικό, ορατό μονοπάτι μάθησης και μια επαγγελματική πορεία εξέλιξης.

Έτσι, οι Training ή οι HR Managers μπορούν πλέον να αξιολογούν τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά τις ανάγκες εκπαίδευσης του οργανισμού στον οποίο ανήκουν και να θέτουν εκπαιδευτικούς στόχους για το μέλλον, παρακολουθώντας τις δεξιότητες, τις ικανότητες, αλλά και την προοπτική ανάπτυξης του κάθε εργαζόμενου ξεχωριστά. Οι λόγοι αυτοί σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος και τον μειωμένο χρόνο παρακολούθησης των ψηφιακών μαθημάτων βελτιώνουν την εμπειρία των εκπαιδευόμενων και κάνουν πιο αποδοτική την λειτουργία των τμημάτων Εκπαίδευσης ή HR. Για παράδειγμα, ο κλάδος της ναυτιλίας, καθώς και ο τραπεζικός ή ο ασφαλιστικός τομέας αποτελούν χώρους στους οποίους το e-learning ήδη έχει διεισδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αποτελεί βασική επένδυση των τμημάτων Εκπαίδευσης. Ο τρόπος εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού είναι πολύ διαφορετικός πλέον και ειδικά μετά τις νέες συνθήκες που έθεσε η πανδημία της Covid-19. Μέσω του παγκόσμιου κλίματος που διαμορφώνεται, θα μπορούσαμε να πούμε πως το e-learning ως κεντρικός πυρήνας των εταιρειών θα συνεχίσει να εξελίσσεται ανοδικά.

HR P.: Στο πλαίσιο της εμπειρίας σας, έχετε παρακολουθήσει από κοντά όλη την εξέλιξη του e-Learning και γενικότερα της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Πέρυσι, οι εταιρείες έκαναν λόγο για τη σπουδαιότητα του upskilling και reskilling ενόψει της πανδημίας και των νέων δεδομένων. Ποια κλάδοι θα λέγατε ότι επηρεάστηκαν κυρίως και ποια η θέση σας ως προς αυτό;

Α. Φ.: Θα μπορούσαμε να πούμε πως, στη χώρα μας, η εξέλιξη του e-Learning είχε ένα σταθερό βηματισμό λόγω των προσφερόμενων ποιοτικών υπηρεσιών e-learning –των οποίων πιστεύουμε πως ως εταιρεία υπήρξαμε αρωγοί– αλλά και της σταδιακής αναγνώρισης της αξίας αυτού. Σαφέστατα, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο, οι εταιρείες στην Ελλάδα είχαν ξεκινήσει τη δημιουργία πλάνου για upskilling και reskilling των εργαζομένων τους με τη σκέψη για επένδυση στην εκπαίδευση με τη μέθοδο του e-learning να ωριμάζει ολοένα και περισσότερο.
Ωστόσο, η πρόσφατη πανδημία «πρόφτασε» τις εταιρείες από διάφορους κλάδους, δηλαδή πιάστηκαν ουσιαστικά απροετοίμαστες σχετικά με το γεγονός ότι απαιτήθηκε άμεσα είτε η αναβάθμιση είτε η ανανέωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Σε ένα νέο περιβάλλον και σε νέες συνθήκες λειτουργίας με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων έπρεπε να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον και να εργαστούν εξ αποστάσεως από το σπίτι τους.

Η ναυτιλία και οι εταιρείες μεταφορών και ταχυμεταφορών κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν στη ραγδαία ζήτηση της αγοράς, ενώ οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές εταιρείες έπρεπε να αλλάξουν τρόπο εργασίας και επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στον τουρισμό έπρεπε να προσαρμοστούν και να αλλάξουν τρόπο προσέγγισης των εν δυνάμει πελατών τους όμως στην πραγματικότητα –με τον ένα ή τον άλλο τρόπο– η πλειοψηφία των εταιρειών χρειάστηκε να αναθεωρήσει όχι μόνο τις εκπαιδευτικές μεθόδους αλλά και συχνά, ολόκληρη τη λειτουργία της. Το γεγονός, όμως, ότι ακόμα και παραδοσιακοί κλάδοι και αγορές όχι μόνο προσαρμόστηκαν αλλά και αγκάλιασαν τη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα επιβεβαιώνει τη σταθερή πεποίθησή μας για την υπεραξία που προσφέρει το e-Learning, όχι μόνο ως προς την μείωση του εκπαιδευτικού κόστους αλλά και στην ίδια την αποτελεσματικότητά του.

HR P.: Πείτε μας λίγα λόγια για τις πλατφόρμες και τα συστήματα που έχει αναπτύξει η SQLearn. Ποια είναι τα καινοτόμα στοιχεία τους;

Παναγιώτης Πετάσης: Η SQLearn πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται λύσεις που καλύπτουν στοχευμένες ανάγκες. Με αυτό τον γνώμονα δημιουργεί προϊόντα πάνω σε διάφορους τομείς και έχει πλέον στη γκάμα προϊόντων της εξειδικευμένες πλατφόρμες: την Profit Platform, την Master Platform και την Dolphin Platform που απευθύνονται αντίστοιχα στον Τραπεζικό και Ασφαλιστικό τομέα, στις μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς και στη Ναυτιλία.
Εκτός των άλλων, η SQLearn, διακρίνοντας την ανάγκη μιας ολιστικής διαχείρισης των εκπαιδεύσεων ενός οργανισμού, δημιούργησε το Training Management System (TMS). Το TMS ξεφεύγει από τα στενά όρια ενός Learning Management System και μπορεί να καταχωρήσει και να διαχειριστεί εκπαιδεύσεις στην αίθουσα, εκπαιδεύσεις σε τρίτους οργανισμούς, πιστοποιήσεις γνώσεων κ.ά. Έτσι, ο οργανισμός έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των εκπαιδεύσεων των εργαζομένων αλλά και των εκπαιδευτικών αναγκών.

Η καινοτομία βρίσκεται στην κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών με απλό και αποτελεσματικό τρόπο. Τα τμήματα εκπαίδευσης έχουν εργαλεία που «τους λύνουν τα χέρια» και η SQLearn αναπτύσσει διαρκώς νέα προϊόντα προς αυτήν την κατεύθυνση. Ένα τμήμα εκπαίδευσης πλέον μπορεί με ελάχιστους πόρους στη διαχείριση, να τρέχει εκπαιδεύσεις και να ελέγχει τα αποτελέσματα αυτών. Επιπλέον, το γεγονός ότι η SQLearn αναπτύσσει η ίδια τα προϊόντα της, την κάνει ευέλικτη για να προσαρμόζεται στις ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων και να ενσωματώνει ανάγκες και απαιτήσεις τους.

HR P.: Σχετικά με τις πιστοποιήσεις που προσφέρετε, ποιο είναι το περιεχόμενό τους; Ποιες ανάγκες έρχονται να εξυπηρετήσουν;

Ε.Λ. & Κ.Μ.: Τα πιστοποιημένα μαθήματα που προσφέρουμε έρχονται να καλύψουν την ανάγκη ενός Οργανισμού για παροχή εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών, τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικού περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο εγκυρότητας και διαφάνειας. Οι ανεξάρτητες Αρχές ή οι θεσμικοί φορείς που μας πιστοποιούν όπως είναι το ISO, ή οι σημαίες κρατών και ο Αμερικανικός Νηογνώμονας (ABS) στον χώρο της Ναυτιλίας, ή η Τράπεζα της Ελλάδος στον Τραπεζικό και Ασφαλιστικό κλάδο, κ.ά., διασφαλίζουν ότι τα e-learning μαθήματα αλλά και τα συστήματα διαχείρισης μαθημάτων (LMS) που παρέχονται από εμάς, είναι έγκυρα και ταυτόχρονα υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών. Ο εκάστοτε φορέας για παράδειγμα, θα ελέγξει αν το μάθημα που παρέχουμε, καλύπτει την απαιτούμενη νομοθεσία, εάν είναι σχεδιασμένο με βάση τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, αλλά και αν είναι κατάλληλο για το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε κάθε φορά. Το περιεχόμενο και ο σχεδιασμός ενός μαθήματος Leadership για παράδειγμα, δεν μπορεί να είναι τα ίδια για κάποιον εκπαιδευόμενο που κατέχει Senior θέση και για κάποιον που κατέχει Junior, ούτε ίδια για έναν ναυτικό και για έναν ασφαλιστή. Συνεπώς, με την παροχή πιστοποιημένων μαθημάτων στους εργαζομένους του, ο κάθε Οργανισμός διασφαλίζει την εκπλήρωση συγκεκριμένων απαιτήσεων της εκάστοτε αγοράς αλλά και συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών και κριτηρίων.

Επιπλέον, με τα πιστοποιημένα μαθήματα και συστήματα διασφαλίζεται η διαφάνεια και το αδιάβλητο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να εκπληρώσουν κριτήρια, να επιτύχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα και να αποδείξουν ότι κατέχουν την νέο-αποκτηθείσα γνώση μέσα από δραστηριότητες οι οποίες πιστοποιούνται από ανεξάρτητους φορείς και καταγράφονται από το σύστημά μας. Το reporting, βέβαια, που παρέχει το σύστημα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι Training ή οι HR Managers έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν αναφορές ανά πάσα στιγμή και για όλο το προσωπικό. Οι αναφορές αφορούν, για παράδειγμα, στον χρόνο που αφιερώνει ο κάθε εκπαιδευόμενος στο εκπαιδευτικό υλικό, στο ποσοστό επιτυχίας του στην τελική αξιολόγηση ή στο πώς αντιμετώπισε ένα case study, ή εφάρμοσε τη γνώση μέσα από κάποιο serious game κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό, οι αναφορές αποδεικνύουν είτε σε κάποιο Audit, είτε σε κάποια εποπτεύουσα αρχή, είτε σε οποιονδήποτε συνεργάτη, ότι το προσωπικό του Οργανισμού είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο, ικανοποιώντας τα εκπαιδευτικά πρότυπα του εκάστοτε επαγγελματικού κλάδου.

Τέλος, ένα ακόμη όφελος για τον Οργανισμό σε σχέση με την παροχή πιστοποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, είναι η παροχή επιπλέον κινήτρων στο ανθρώπινο δυναμικό. Μεγάλο μέρος των επαγγελματιών σε κάθε κλάδο, επιζητά την επαγγελματική εξέλιξη μέσω της πιστοποιημένης απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων. Εκτός από την ικανοποίηση του προσωπικού, ο οργανισμός διασφαλίζει, επίσης, ότι διαθέτει άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι μια διαδικασία, λοιπόν, από την οποία επωφελούνται όλοι.

HR P.: Στόχος της SQLearn είναι να αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη κάθε τμήματος HR, όχι μόνο ως προς την εκπαίδευση, αλλά και στη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού. Πώς το επιτυγχάνετε;

Α.Φ.: Υπάρχει μια σειρά λογισμικών και υπηρεσιών που μπορούν να αξιοποιηθούν ανάλογα με τις διαδικασίες που ακολουθεί κάθε εταιρεία και τον κλάδο που δραστηριοποιείται. Για παράδειγμα, για τις ναυτιλιακές εταιρείες έχουμε αναπτύξει ένα λογισμικό για pre-employment assessment το οποίο δημιουργεί ένα δυναμικό τυχαιοποιημένο τεστ επιλέγοντας ερωτήσεις από μια βάση με πάνω από 4.000 ερωτήσεις κατηγοριοποιημένες ανά τύπο πλοίου, βαθμό, ενασχόληση καθώς και άλλα κριτήρια. Αντίστοιχα, σε εταιρείες που επιθυμούν να κάνουν ένα αποτελεσματικό induction training σε νέες προσλήψεις παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν έτοιμα μαθήματα από τη βιβλιοθήκη μας σχετικά με το Cyber security awareness, το GDPR awareness, τις πρώτες βοήθειες, την πυρασφάλεια κ.ά. Διαπιστώθηκε ότι αυτό επιταχύνει εξαιρετικά τη διαδικασία ενσωμάτωσης στην εταιρεία, ενώ παράλληλα παρέχει τις σχετικές αναφορές που μπορούν να αξιοποιηθούν από το τμήμα HR της κάθε εταιρείας.

HR P.: Ποια είναι τα σχέδιά και οι στόχοι σας για το 2022;

Α.Φ.: Και για το 2022 συνεχίζουμε την ανάπτυξη των βιβλιοθηκών ηλεκτρονικών μαθημάτων που διαθέτουμε για όλες τις εταιρείες καθώς και τις εξειδικευμένες βιβλιοθήκες ηλεκτρονικών μαθημάτων που διαθέτουμε για τον ασφαλιστικό, ναυτιλιακό και χρηματοοικονομικό κλάδο. Καθώς ήδη έχει ξεκινήσει μια εξωστρέφεια η οποία εν πολλοίς κινείται από τα μαθήματα της ναυτιλίας, στοχεύουμε στη διεύρυνση αυτής μέσα στο 2022 και στην αύξηση του πελατολογίου της εταιρείας μας στο εξωτερικό. Η εμπιστοσύνη που απολαμβάνουμε ήδη από πολλές μεγάλες εταιρείες μας κάνει υπερήφανους αλλά και αισιόδοξους προς την επίτευξη αυτού του στόχου.