Μια βράβευση ως το καλύτερο γραφείο παγκοσμίως, μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί! Για τα κριτήρια αξιολόγησης, τα οφέλη του «ανήκειν» σε έναν πολυεθνικό οργανισμό, τα συστατικά της επιτυχίας αλλά και τον θεσμό του Advisory Board, μίλησε στο HR Professional ο Μάνος Πανώριος, Managing Partner της Stanton Chase Athens.

HR Professional: Ως Stanton Chase Ελλάδος, ποιο είναι το πλεονέκτημα να ανήκετε σε διεθνή εταιρεία, με παγκόσμια παρουσία;

Μάνος Πανώριος: Η Stanton Chase είναι πολυεθνική εταιρεία που λειτουργεί 30 χρόνια στην παγκόσμια αγορά, πλήρως οργανωμένη, με 70 γραφεία, σε 45 χώρες, στις 5 ηπείρους. Παρέχει υπηρεσίες Executive Search, Leadership Consulting και Corporate Governance Advisory. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η Stanton Chase συμπεριλαμβάνεται στις 10 κορυφαίες διεθνείς εταιρείες του κλάδου της, ως προς το μέγεθος, την αναγνώριση και τη φήμη της. Επιπρόσθετα, είναι μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Εταιρειών Executive Search (AESC), ακολουθώντας αυστηρά τους κώδικες δεοντολογίας που έχει ορίσει ο συγκεκριμένος έγκριτος οργανισμός.

Το όφελος που εισπράττει το ελληνικό γραφείο της Stanton Chase, συμμετέχοντας σε έναν πολυεθνικό οργανισμό, είναι προφανές και βασίζεται στην έγκυρη και έγκαιρη αναγνώριση-αντίληψη των δυναμικών της παγκόσμιας αγοράς. Η γνώση αυτή αντανακλάται με την παροχή σύγχρονων μεθοδολογιών και υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, καθώς και με την υιοθέτηση βέλτιστων παγκόσμιων πρακτικών.

Σημαντική, επίσης, είναι η διάσταση της δυνατότητας συνεργασίας με 70 γραφεία σε παγκόσμιο επίπεδο, για την αναζήτηση ικανών υποψηφιοτήτων και εκτός της ελληνικής επικράτειας, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών μας που έχουν επεκταθεί στο εξωτερικό ή προσελκύοντας στελέχη με διεθνή εμπειρία που μπορούν να φέρουν προστιθέμενη αξία στις εγχώριες επιχειρήσεις.

Η συμμετοχή σε έναν πολυεθνικό οργανισμό ενισχύει γενικότερα τη γνώση και την εμπειρία, ενώ παράλληλα ανοίγει πόρτες στην πολυπολιτισμικότητα και αναδεικνύει τον εκσυγχρονισμό, που αποτελεί τη βάση της εξέλιξης.

HR Pro.: Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία η Stanton Chase Athens βραβεύτηκε ως το καλύτερο γραφείο παγκοσμίως;

Μ. Π.: Τα κριτήρια αξιολόγησης στο παγκόσμιο δίκτυο της Stanton Chase βασίζονται σε 10 επιμέρους άξονες ΚPIs, με κυριότερους την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα κάθε γραφείου, την υποδομή και τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των στελεχών αυτού καθαυτού του γραφείου και τέλος, την ανάπτυξη της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και κουλτούρας.

HR Pro.: Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας σας;

Μ. Π.: Η επιτυχία προϋποθέτει προσήλωση σε ένα δυναμικό όραμα, ισχυρό leadership, ικανά και αφοσιωμένα στελέχη και σύγχρονο, οργανωμένο, αξιοκρατικό περιβάλλον που προάγει τη δημιουργικότητα, τη συμμετοχή, την προσωπική ανάπτυξη και τη διάκριση.

Η απόλυτη αφοσίωση στην παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και στην ηθική σε κάθε συναλλαγή μας με πελάτες και υποψηφίους, αποτελούν απαράβατες αξίες για την Stanton Chase, με την εμπιστοσύνη που εισπράττουμε από την αγορά ως ανταμοιβή να είναι σημαντικότατα συνυφασμένη με την επιτυχία.

Η απρόσκοπτη παρακολούθηση των εξελίξεων και η καινοτομία είναι σημαντικά στοιχεία του DNA της εταιρείας μας και εξασφαλίζουν την ισχυρή παρουσία μας στην ελληνική αγορά για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά αποτελούν και ισχυρό θεμέλιο για μελλοντικές επιτυχίες, με βασικό πυλώνα την κατάρτιση και την ανάπτυξη των πολύτιμων στελεχών μας.

HR Pro.: Τι προσφέρει στην αγορά το specialization στην προσέγγιση των αναγκών του πελάτη;

Μ. Π.: Η Stanton Chase Athens, από την ίδρυσή της και μέχρι σήμερα, είναι οργανωμένη στη βάση του «specialization», της εξειδίκευσης. Η έμπειρη ομάδα μας, η οποία αποτελείται από 25 άτομα, Partners, Consultants και Market Intelligence-Research Team, είναι διαρθρωμένη με βάση την κλαδική εξειδίκευση, έχοντας, επίσης, σε μεγάλο βαθμό προηγούμενη συναφή εργασιακή εμπειρία.

Παράλληλα, έχει αναπτυχθεί η γνώση των στελεχών μας στην τεχνική εξειδίκευση κάθε θέσης – τμήματος στο οργανόγραμμα ενός οργανισμού.

Με τη συγκεκριμένη οργάνωση και λογική, η ομάδα κάθε έργου που αναλαμβάνουμε έχει την ικανότητα να «μιλάει την ίδια γλώσσα» τόσο με τον πελάτη όσο και με τον υποψήφιο, αφού αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τις ανάγκες και την κουλτούρα κάθε βιομηχανίας, αλλά και τις τεχνικές διαστάσεις – απαιτήσεις κάθε ρόλου.

HR Pro.: Πώς επηρέασε την αγορά η πρόσφατη κρίση και ποια είναι τα σημερινά κριτήρια της επιλογής στον χώρο του talent acquisition;

Μ. Π.: Ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε, παρατηρούμε στην αγορά μία εμφανή διστακτικότητα τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν προσαρμόσει ακόμα τα πλάνα τους στα νέα δεδομένα, όσο και από την πλευρά των υποψηφίων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερο σκεπτικισμό μία ενδεχόμενη μετακίνηση σε ένα νέο επαγγελματικό περιβάλλον, αφού η αβεβαιότητα αυξάνει το ρίσκο.

Τα τελευταία χρόνια, και ακόμα περισσότερο μετά την πρόσφατη κρίση που όλοι κληθήκαμε να διαχειριστούμε, αποκτούν κρίσιμη σημασία, οι συμπεριφορές που σχετίζονται με την ανθεκτικότητα ενός ηγέτη, τη διαχείριση της αβεβαιότητας, τη δυνατότητα του να εμπνέει αναφορικά με τον σκοπό της επιχείρησης και το νόημα της εργασίας, αλλά και με το να είναι προσεγγίσιμος και ικανός να «συνδέεται» με τους άλλους, παρακινώντας όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως τη διοίκηση, τους συναδέλφους, τους πελάτες και τους προμηθευτές, ακόμα και σε συνθήκες κρίσης.


HR Pro.: Ποιες δεξιότητες κάνουν τους ηγέτες να ξεχωρίζουν και τι αναζητάτε όταν αξιολογείτε στελέχη για ηγετικές θέσεις των εταιρειών – πελατών σας;

Μ. Π.: Σε πρώτο επίπεδο, μας ενδιαφέρει να εξασφαλίσουμε την επάρκεια ενός στελέχους στο αντικείμενο της εξειδίκευσης του, σε συνδυασμό με την ικανότητα προσαρμογής του στην κουλτούρα του οργανισμού στον οποίο θα πρέπει να τοποθετηθεί, αξιολογώντας ανάλογα συμπεριφορές, ικανότητες και εμπειρίες.

Από εκεί και πέρα όμως, εστιάζουμε στις ηγετικές δεξιότητες που τον/την ξεχωρίζουν και θα κάνουν τη διαφορά στην αξία που θα φέρει σε έναν οργανισμό. Αυτές οι δεξιότητες περιστρέφονται γύρω από 4 άξονες, που αφορούν τον τρόπο και την αποτελεσματικότητα που ένας ηγέτης διαχειρίζεται τον εαυτό του, την ομάδα του, την επιχειρηματική του λειτουργία και το μέλλον της επιχείρησης.

Πρόκειται για μια κοινά αποδεκτή και σταθερή στο χρόνο προσέγγιση, που με την πάροδο των ετών εξελίσσεται, δίνοντας έμφαση στις συμπεριφορές που είναι, κατά περιόδους, περισσότερο κρίσιμες.

Μας ενδιαφέρει να εξετάζουμε πάντα την αυτοπεποίθηση, την στρατηγική προσέγγιση, τη διαχείριση της καινοτομίας, τη λήψη αποφάσεων, την επίτευξη στόχων, αλλά και την έμπνευση της ομαδικότητας και το «χτίσιμο» δεξιοτήτων.

HR Pro.: Ποιοι κλάδοι παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στελεχών;

Μ. Π.: Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης αναπτυξιακής εποχής μπορούμε να πούμε πως όλοι οι κλάδοι παρουσίασαν ανοδική τάση στη ζήτηση στελεχών, με πρωτοπόρους, ίσως, τον τουρισμό, το real estate, τη βιομηχανία και τους NPL servicers.

Η έμφαση σε θέσεις με αντικείμενο την τεχνολογία και το digital transformation είναι, και θα είναι και στο μέλλον, δεδομένη, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας είναι ο οδηγός των εξελίξεων σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο.

Η μετά-κορωνοϊού εποχή σίγουρα θα ευνοήσει τη ζήτηση στελεχών σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως είναι οι φαρμακευτικές εταιρείες, οι εταιρείες τεχνολογίας, το e-commerce, οι νέες digital banks και οι NPL servicers. Αντιθέτως, θα επηρεαστεί αρνητικά η ζήτηση στο hospitality, στις μεταφορές, στο Commercial Real Estate κ.ά. Επίσης, οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις και η ανάπτυξη Private Equity Funds στην ελληνική αγορά αποτελούν τάση που θα επεκταθεί, με αντίστοιχη αναζήτηση στελεχών σχετικών δεξιοτήτων και εμπειριών.

Σε κάθε περίπτωση, τα τελευταία έτη διαφαίνεται ότι η ζήτηση εξειδικευμένων στελεχών προέρχεται, κυρίως, από ελληνικές επιχειρήσεις και ομίλους, οι οποίοι πέρασαν τη διάρκεια της 10ετούς οικονομικής κρίσης με εξωστρέφεια και καινοτομία, αναπτύσσοντας νέα φιλόδοξα επιχειρηματικά πλάνα και δημιουργώντας επαγγελματικές ευκαιρίες στην αγορά.

HR Pro.: Ως Stanton Chase, πόσο έχετε αξιοποιήσει το pool των Ελλήνων του εξωτερικού;

Μ. Π.: Η Stanton Chase Athens είναι πολλά χρόνια συνδεδεμένη με το δίκτυο των Ελλήνων στελεχών που δραστηριοποιούνται επιτυχώς στο εξωτερικό.

Επιπλέον, έχουμε επιτύχει να επαναπατρίσουμε στην ελληνική αγορά σημαντικά στελέχη από προηγμένες αγορές, οι οποίοι, ίσως, μπορούν να μεταλαμπαδεύσουν γνώση και εμπειρία από πιο οργανωμένα πολυεθνικά περιβάλλοντα, προσθέτοντας αξία στο ελληνικό επιχειρείν. Αποτελεί, μάλλον, γενική παραδοχή ότι τα τελευταία δύο χρόνια, με τη σταδιακή σταθεροποίηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αυξήθηκε η διάθεση των Ελλήνων του εξωτερικού για επιστροφή, με την υψηλή φορολόγηση, όμως, να αποτελεί βασική τροχοπέδη στην προσέλκυσή τους.

Η πρόσφατη κρίση του Covid-19 δημιουργεί επιπλέον πεδίο στη θετική διάθεση των Ελλήνων του εξωτερικού να επανεξετάσουν την επιστροφή τους, σε συνδυασμό με τη σχετική ασφάλεια που φαίνεται πως παρέχει η χώρα μας ως αποτέλεσμα της θετικής αντιμετώπισης του πρώτου κύματος του ιού. Είμαστε σε επικοινωνία με πολλούς υποψηφίους σε παγκόσμιο επίπεδο και πάντα προσπαθούμε να προσελκύσουμε ικανά στελέχη, στοχεύοντας στο «added value» που μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες μας, με την ευρύτητα των εμπειριών και της γνώσης που φέρουν. Αντιθέτως, οι οργανώσεις των περισσότερων πολυεθνικών εταιρειών ακολουθούν μία τάση συρρίκνωσης τμημάτων, κεντρικοποιώντας μεγάλο εύρος των εσωτερικών υπηρεσιών τους και, συνεπώς, εμφανίζουν μειωμένη ανάγκη ζήτησης υψηλόβαθμων στελεχών.

HR Pro.: Τι προσφέρει ο θεσμός του Advisory Board στην εταιρεία σας;

Μ. Π.: Η Stanton Chase σε παγκόσμιο επίπεδο και προφανώς στην ελληνική αγορά δίνει ιδιαίτερη προτεραιότητα και έμφαση στην υιοθέτηση και στην εγκαθίδρυση της κουλτούρας της υγιούς Εταιρικής Διακυβέρνησης. Με απόλυτα τεχνοκρατική αντίληψη, η Stanton Chase Athens εγκαινίασε πρόσφατα το θεσμό του Advisory Board, με στόχο τόσο την ορθή λειτουργία της Εταιρικής Διακυβέρνησης, όσο και την προσέγγιση στη γνώση και στην κατανόηση των σύγχρονων επιχειρηματικών εξελίξεων.

Η παραπάνω πρωτοβουλία του γραφείου μας εστίασε σε τρεις σημαντικές διαστάσεις:

  • Τη σωστή και έγκαιρη ανάγνωση των τεκταινόμενων στην αγορά
  • Την ανάπτυξη της γνώσης στη σύγχρονη και στη νέα τεχνολογία
  • Την αναγνώριση και την κατανόηση των παγκόσμιων τάσεων στον χώρο των υπηρεσιών με επίκεντρο το ανθρώπινο δυναμικό.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε την εξαιρετική τιμή το Advisory Board της Stanton Chase Athens να αποτελείται από τρία επιφανή στελέχη:

  • τον Νίκο Καραμούζη, Πρόεδρο (Εκτελεστικός Πρόεδρος «SMERemediumCap» fund – Πρόεδρος, Grant Thornton Ελλάδος)
  • τον Γιώργο Δουκίδη, Μέλος (Καθηγητής, τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
  • τον Θεόδωρο Κίτσο, Μέλος (Αντιπρόεδρος, τμήμα HR Global Business Services & Business Transformation, Unilever PLC).

Οι συνεδριάσεις, οι συζητήσεις και η ανταλλαγή σημαντικών απόψεων ανά τακτά χρονικά διαστήματα με το Advisory Board, προσφέρουν στην εταιρεία μας την απαραίτητη γνώση και στρατηγική προσέγγιση των επιχειρηματικών ευκαιριών, με γνώμονα η Stanton Chase Athens να είναι πρωτοπόρος στις εξελίξεις, παραμένοντας στην κορυφή της δημιουργικότητας με υψηλό επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών.