Το 2013 η Stockdale & Associates έκλεισε 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική και ξένη αγορά. Έχοντας ξεκινήσει ως εταιρεία Head Hunters το 1993, εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια σε Ηγέτη της αγοράς στο Coaching και στο NLP Training, ενώ παράλληλα έχτισε μια πολύ δυνατή παρουσία στον τομέα της Διαφήμισης. Σήμερα λοιπόν, συναντιόμαστε με τους τρεις εταίρους, Vicky, John και Tony Stockdale, για να συζητήσουμε για πρώτη φορά και τις 3 δραστηριότητες της εταιρείας.
HR PROFESSIONAL: Η πρώτη ερώτηση είναι προφανής, τι συνδέει αυτές τις τρεις δραστηριότητες;
Vicky Stockdale: Υπάρχει ένα κοινό θεμέλιο στο οποίο στηρίζεται η εξέλιξη της εταιρείας και αυτό είναι το όραμα και η φιλοσοφία του πάθους, της δύναμης και της διαφορετικότητας. Αυτά τα στοιχεία αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη για τη συνεχή εξέλιξη και αναγέννηση της εταιρείας μας. Η εποχή κατά την οποία και οι τρεις μας κάναμε την ίδια δουλειά σε μια επιτυχημένη εταιρεία Head Hunting ήταν επόμενο να αντικατασταθεί με την εποχή που καθένας από εμάς θα ξεκινούσε την υλοποίηση του προσωπικού του οράματος, φέρνοντας νέες τεχνικές και ιδέες.
Έτσι, τo 2006 ξεκινήσαμε να χαράζουμε μία νέα πορεία στην αγορά, εισάγοντας πολυμορφικές, απαιτητικές και καινοτόμες δραστηριότητες. Εγώ έμεινα πιστή στο πάθος μου για τη δουλειά μου ως Head Hunter, ενώ το προσωπικό όραμα του John και του Tony τους οδήγησε σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο John αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του να επιφέρει αλλαγή στον τρόπο σκέψης ανθρώπων και οργανισμών, μέσα από το Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (NLP) ως Coach και Trainer. O Tony, ωθούμενος από τη δημιουργικότητα του και την καινοτόμα σκέψη του, ξεκίνησε την Stockdale Media δημιουργώντας νέα πρότυπα και concepts στο χώρο της Διαφήμισης.
HR PROFESSIONAL: Σε ότι αφορά το Executive Search, ποια είναι η πιο σημαντική βελτίωση που έχετε υιοθετήσει ως αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών;
Vicky Stockdale: Θα έλεγα ότι η σημαντικότερη βελτίωση ήταν η ένταξη του εργαλείου αξιολόγησης MPVI® στη διαδικασία της συνέντευξης των στελεχών.
HR PROFESSIONAL: Τι ακριβώς είναι το MPVI;
Vicky Stockdale: Το Meta Programs Value Index είναι ένα εργαλείο Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (NLP), αποκάλυψης και αξιολόγησης των υποσυνείδητων στρατηγικών που διέπουν τη συμπεριφορά κάθε ανθρώπου. Το καταπληκτικό με αυτήν τη μέθοδο είναι ότι εντάσσεται στην κλασική διαδικασία μιας συνέντευξης και ως εκ τούτου, είναι ένα εξαιρετικά αξιόπιστο εργαλείο επιβεβαίωσης των ευρημάτων της.
Μετατρέπει τη συνέντευξη από ένα απλό εργαλείο πληροφόρησης σε μια εμπειρία αυτογνωσίας για το στέλεχος και παράγει μια χειρουργικής ακρίβειας αξιολόγηση των δεξιοτήτων, του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς του αξιολογούμενου. Με λίγα λόγια θα έλεγα ότι το MPVI έχει ενσωματώσει την εμπειρία των 20 ετών στην αξιολόγηση ανθρώπων και την έχει μεταφέρει σε ένα ανώτερο επίπεδο.
HR PROFESSIONAL: Όσον αφορά το NLP πώς έχετε ταυτιστεί με αυτήν την προσέγγιση τα τελευταία χρόνια;
John Stockdale: Πράγματι τα τελευταία 5 χρόνια πιστεύω πως έχουμε καθιερωθεί στην Ελλάδα ως οι σημαντικότεροι συνεργάτες των πελατών μας στον τομέα της αλλαγής μέσω του NLP. Αλλαγή στις στάσεις, στις οπτικές γωνίες, στις συμπεριφορές και στα αποτελέσματα. Παράλληλα, με την προσαρμοσμένη στις ανάγκες των πελατών μας Peak Performance εκπαίδευση και τα προγράμματα coaching, εξακολουθούμε να διοργανώνουμε τα ανοικτά σεμινάρια πιστοποίησης στο NLP ως Performance Partnership Ελλάδος.
Φέτος μάλιστα, ολοκληρώσαμε το δέκατο NLP Practitioner Certification program και το τρίτο NLP Master Practitioner program και εξακολουθούμε, από όσο γνωρίζω, να είμαστε η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα που πιστοποιούμε τους συμμετέχοντες σε επίπεδο NLP Coach και NLP Master Coach. Βέβαια, έχω ταυτιστεί και σε προσωπικό επίπεδο σε σημείο που όταν συστήνομαι γενικότερα το πρώτο που συνήθως με ρωτάνε είναι αν είμαι «αυτός με το NLP».
HR PROFESSIONAL: Τι είναι αυτό που θα λέγατε ότι χαρακτηρίζει τη δική σας προσέγγιση στο Coaching και την εκπαίδευση;
John Stockdale: Για να είμαι ειλικρινής πότε δεν μου άρεσε η παραδοσιακή προσέγγιση στο Coaching και στα εκπαιδευτικά προγράμματα και έτσι δεν κάνω κανένα από τα δύο. Προτιμώ να βλέπω αυτό που παρέχω περισσότερο σαν μια «εμπειρία» παρά σαν εκπαίδευση ή απλό Coaching. Οι τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι αυτό που μένει από τις περισσότερες εκπαιδεύσεις είναι ένα 15% με 20%. Μια βιωματική «εμπειρία» από την άλλη έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια και βοηθάει τους συμμετέχοντες να αφομοιώσουν τα εργαλεία και τις τεχνικές ώστε να μπορούν να βγουν από το «comfort zone» τους για να πετύχουν πέρα από τις προσδοκίες τους.
Μάλιστα, από ένα επίπεδο στελεχών και πάνω, αυτό που χρειάζεται στην επιδίωξη της άριστης επίδοσης δεν είναι τόσο οι τεχνικές δεξιότητες όσο η αλλαγή του τρόπου σκέψης και αντίληψης. Εάν προσεγγίζεις αυτή την αλλαγή μέσω εξειδικευμένης, προσαρμοσμένης στις ανάγκες σου εκπαίδευσης ή Coaching (και ακόμα καλύτερα, με συνδυασμό των δύο), τότε έχεις διασφαλίσει τον πιο σημαντικό και ολοκληρωμένο παράγοντα επιτυχίας.
HR PROFESSIONAL: Αυτά που έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής φαίνεται τουλάχιστον να συνδέονται απόλυτα μεταξύ τους. Τι είναι αυτό που σας έκανε να ακολουθήσετε κάτι τελείως διαφορετικό;
Tony Stockdale: Ανέκαθεν είχα πάθος με την Τέχνη και αυτό που με ενθουσιάζει στη διαφήμιση είναι η δημιουργικότητα, η ευελιξία που χρειάζεται να επιδείξεις και οι απίστευτες δυνατότητες που σου προσφέρει στο να δημιουργήσεις και να αναδείξεις ένα Brand. Αρχικά επικεντρωθήκαμε στο Βelow Τhe Line διότι πιστεύουμε ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να «συστήσεις» ένα προϊόν στην αγορά αλλά και να αναζωογονήσεις ένα ήδη υπάρχον.
Με αυτό το έναυσμα, αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι τελείως καινοτόμο για τους πελάτες μας στην ελληνική αγορά το 2008, το Mall Branding. Αντιλαμβανόμενοι τις δυνατότητες που προσφέρουν οι χώροι αυτοί για Βranding, υλοποιήσαμε την πρώτη καμπάνια στην Ελλάδα στο The Mall Athens με την «Aap Global», συνεργάτη μας στις Ηνωμένες Πολιτείες, αρχικά για λογαριασμό της μεγαλύτερης εταιρείας αναψυκτικών στην Ελλάδα και έπειτα για τη μεγαλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Από εκεί, ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε ένα τελείως διαφορετικό και ολοκληρωμένο πακέτο Βranding, Marketing και Promotion, που δεν υπήρχε μέχρι τώρα στην αγορά.
Επιπλέον, η εκπαίδευσή μου στο NLP με οδήγησε να ασχοληθώ με το Neuromarketing και είναι ακριβώς αυτά τα δύο που καθοδηγούν τη σκέψη μας και τις ενέργειές μας σε υψηλά επίπεδα δημιουργικότητας. Όπως λέει και το σλόγκαν της StockaleMedia, στόχος μας για τους πελάτες μας είναι πάντα: «Imagine, Brand, Expand».