Αν ακόμα δεν έχετε αντιληφθεί ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον έχει αλλάξει τότε το βιβλίο θα σας μεταφέρει στο νέο κόσμο! Ο ανατρεπτικός και επαναστατικός Gary Vaynerchuk είναι ίσως ο γνωστότερος έμπορος κρασιών στον κόσμο, ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει την τοπική οικογενειακή επιχείρηση σε μια διεθνή εταιρεία εμπορίας κρασιών.
Έχει αφουγκραστεί και υιοθετήσει στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, όσο κανένας άλλος, τη χρήση του διαδικτύου για την αλληλεπίδραση με την κοινωνία, την καινοτομία, την αποτελεσματικότητα μέσω της ομαδικότητας και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της επιχειρηματικότητας, στοιχεία που πρέπει να διαθέτει κάθε οργανισμός στην νέα εποχή που την αποκαλεί «The Thank you Economy».
Οι πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων (social media), έχουν δημιουργήσει ένα ιδανικό πεδίο αλληλεπίδρασης και διαλόγου μεταξύ εταιρείας και κοινωνίας. Ο χρήστης του διαδικτύου, ο πελάτης, ο καταναλωτής έχει ξαναβρεί τη δύναμη της φωνής του, καθώς το web 2.0 του δίνει τη δυνατότητα να εκφραστεί, να αλληλεπιδράσει, να συν-δημιουργήσει και να μοιραστεί τις απόψεις του με συνανθρώπους. Το word of mouth έχει σήμερα αποκτήσει τεράστια ένταση.
Ο G. Vaynerchuk, ως CEO, παροτρύνει τους εργαζόμενούς του να χρησιμοποιούν καθημερινά τα κοινωνικά δίκτυα, να μιλούν με τους πελάτες της εταιρείας, να δημιουργούν blogs και να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους στο διαδίκτυο. Γνωρίζει πολύ καλά ότι το ενδιαφέρον και οι συζητήσεις του κοινού έχουν μεταφερθεί στα κοινωνικά δίκτυα. Επιζητεί, διατηρεί και αναπτύσσει το πνεύμα ομαδικότητας στο ανθρώπινο δυναμικό. Αναφέρει ως απαραίτητο στοιχείο για κάθε οργανισμό που θέλει να πρωταγωνιστήσει στην εποχή «The Thank you Economy», τη δημιουργία μιας κουλτούρας ομαδικότητας, ενώ τονίζει ότι οι HR Managers δεν πρέπει να διστάσουν να απολύσουν ακόμα και ταλέντα που δεν λειτουργούν συνεργατικά.
Σύμφωνα με τον συγγραφέα, η ικανοποίηση των εργαζομένων μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν οι CCO’s -Chief Culture Officers-, η μετεξέλιξη των HR, δημιουργήσουν δεσμούς εμπιστοσύνης και κατανόησης με τους ανθρώπους μέσα στην επιχείρηση, οι οποίοι με τη σειρά τους λόγω της «αγάπης» για την εταιρεία, θα εργάζονται αποδοτικότερα για να καλύψουν τις εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών τους, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες.
Ο G. Vaynerchuk, από την αρχή ως το τέλος του βιβλίου του, μας ωθεί να ακολουθήσουμε την επαναστατική πορεία της κοινωνίας, δημιουργώντας μια εταιρική κουλτούρα καινοτομίας, ανοιχτοσύνης, εμπιστοσύνης, αυθεντικότητας και αληθινών σχέσεων χρησιμοποιώντας τα social media.
Gary Vaynerchuk, Εκδόσεις: HarperCollins, Publishers, 2011, σελ. 240