Ολόκληρο το τεύχος βρισκόταν στο τυπογραφείο. Μοναδική εκκρεμότητα η σελίδα 4. Ο χρόνος πίεζε ασφυκτικά κι εγώ «έστυβα», χωρίς επιτυχία, το μυαλό μου να βρω ή να διαλέξω θέμα αλλά τίποτα από όσα είχα σκεφτεί δεν μου φαινόταν ενδιαφέρον.

Η μοναδική ιδέα που μου ήρθε ήταν να απευθυνθώ στους διαδικτυακούς μου «φίλους», τους κοινώς λεγόμενους f/b friends. Ζήτησα, όσο πιο ψύχραιμα μπορούσα και ελπίζω χωρίς να αφήσω να διαφανεί η απελπισία μου, προτάσεις για έμπνευση.

Τα «μαθήματα» που πήρα από αυτό το εγχείρημα μου φαίνονται πολύτιμα: οι άνθρωποι που ανταποκρίθηκαν, η σειρά που έγινε αυτό καθώς επίσης και τα θέματα που απασχολούν ή ενδιαφέρουν τους εργαζόμενους. Αλλά το πιο σημαντικό: η λύση σε ένα πρόβλημα μπορεί να προέλθει από ανέλπιστη πηγή. Αρκεί να το μοιραστείς και να κάνεις κοινωνούς σε αυτό τους ανθρώπους που απαρτίζουν το επαγγελματικό ή προσωπικό σου δίκτυο.

Οι πρώτοι που έσπευσαν να με βοηθήσουν ήταν οι συνάδελφοί μου από την BOUSSIAS. Είτε με προτάσεις γενικές (ο φόβος της λευκής σελίδας) είτε με αποστολή άρθρων σχετικών με πρακτικές HR και παραδείγματα εταιρειών που ανταποκρίνονται με επιτυχία στην κρίση.

Παραθέτω ενδεικτικά: 1. Υπάρχουν κι ευτυχισμένοι εργαζόμενοι. Είναι 65.000, εργάζονται στα 198 πολυκαταστήματα της John Lewis σε όλη τη Βρετανία και μοιράζονται τα πάντα: την εταιρεία τους, τα κέρδη και την ευθύνη της διοίκησης, 2. «Στην Αμερική ζητάνε τα password του facebook από αυτούς που περνάνε συνέντευξη για δουλειά».

Στη συνέχεια, οι απαντήσεις προήλθαν από πραγματικούς φίλους. Και μετά από ανθρώπους που κάποια στιγμή είχαμε είτε συνεργαστεί στον παρελθόν είτε απλά συναναστραφεί σε φιλικό επίπεδο. ΟΙ απαντήσεις τους συνοπτικά ήταν οι εξής:

1. Business ethics vs business values σε περίοδο κρίσης, 2. Πώς μπορούν οι εργαζόμενοι να παραμείνουν motivated σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν οικονομικά κίνητρα; 3. Εταιρεία στην Αγγλία που δίνει απεριόριστες μέρες άδειας αρκεί να έχουν επιτευχθεί οι επαγγελματικοί στόχοι, 4. Στο παρόν εργασιακό κλίμα, ένας σωστός leader μπορεί να διασώσει το προφίλ της εταιρείας, να κρατήσει με τη σωστή συμπεριφορά τους πελάτες δεσμευμένους, να αποκτήσει potential customers και το σημαντικότερο….ένας σωστός ηγέτης μπορεί να διατηρήσει ή να δημιουργήσει ένα υγιές εργασιακό κλίμα «αμόλυντο» από όλα αυτά που ταλανίζουν το μυαλό των εργαζομένων. Εσείς, ποια ήταν η τελευταία φορά που δοκιμάσατε να μοιραστείτε με το δίκτυο των επαφών σας ένα πρόβλημα και εκπλαγήκατε ευχάριστα από το αποτέλεσμα;