Η HR & Coaching Director της KLEEMANN Group, Κατερίνα Κουκούντζου, μας ξεναγεί στα νέα γραφεία του Headoffice στη Θεσσαλονίκη και μοιράζεται μαζί μας τη φιλοσοφία του Ομίλου σχετικά με το Employee Experience.

HR Professional: Ποιο είναι το σκεπτικό της διοίκησης του Ομίλου KLEEMANN πίσω από την απόφαση δημιουργίας γραφείων στη Θεσσαλονίκη;

Κατερίνα Κουκούντζου: Η δημιουργία των νέων γραφείων KLEEMANN Headoffice είναι μία στρατηγική απόφαση της διοίκησης της εταιρείας με σκοπό τη μεταφορά του Ομίλου και των λειτουργιών του από το Κιλκίς στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα σημαντικό project για τη βελτίωση της εργασιακής εμπειρίας των εργαζομένων, που πραγματοποιήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και στην υλοποίηση του εγχειρήματος αυτού, εκτός από τους εξωτερικούς μας συνεργάτες, συμμετείχαν πολλοί συνάδελφοι από διάφορες διευθύνσεις της εταιρείας. Αφενός, δημιουργήσαμε έναν σύγχρονο χώρο εργασίας και αφετέρου, μειώθηκαν οι χρόνοι μετακίνησης προς και από την εργασία, των εργαζομένων, που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη, συμβάλλοντας στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής.

Πώς τα νέα γραφεία του Headoffice σχετίζονται με το «Employee Experience» των ανθρώπων της KLEEMANN;

Με στόχο να βελτιώσουμε την εργασιακή καθημερινότητα των ανθρώπων μας, τα νέα γραφεία KLEEMANN Headoffice έχουν σχεδιαστεί με τη λογική «Open Space», στα πρότυπα μεγάλων πολυεθνικών, ενώ έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα, παρέχοντας αίθουσες συναντήσεων με πλήρη οπτικοακουστική κάλυψη και «private booths» για εμπιστευτικές κλήσεις και συζητήσεις, όταν αυτό απαιτείται.

Επιπλέον, η έκπληξη που περίμενε τους ανθρώπους μας την ημέρα των εγκαινίων, ήταν το «KLEEMANN Café», ένας πολυχώρος χαλάρωσης και συνάντησης των ομάδων μας. Οι εργαζόμενοί μας μπορούν να κάνουν το μεσημεριανό τους διάλειμμα παίζοντας πινγκ πονγκ, ποδοσφαιράκι ή και μπάσκετ, να γευματίσουν με τους συναδέλφους τους ή να πραγματοποιήσουν μία ομαδική ή διατμηματική συνάντηση με τον πρωινό τους καφέ.

Πέρα όμως από την εργασιακή, υπάρχει και η προσωπική καθημερινότητα. Η εγγύτητα του τόπου κατοικίας με τον χώρο εργασίας έχει επίσης συντελέσει στη διευκόλυνση της ισορροπίας προσωπικής και επαγγελματικής ζωής των ανθρώπων μας. Νιώθουμε ικανοποίηση όταν βλέπουμε συναδέλφους να έρχονται στο γραφείο χαμογελαστοί, ξεκούραστοι, με ακόμα πιο ευχάριστη διάθεση, με ακόμα μεγαλύτερη προσμονή να συνδεθούν με την ομάδα και το συνάδελφο. Παράλληλα, διατηρούμε το υβριδικό μοντέλο εργασίας, καθώς είναι μοιρασμένες οι μέρες παρουσίας στο γραφείο και το σπίτι.

Πόσο σημαντική θεωρείτε τη δέσμευση των εργαζομένων σας;

Η ενίσχυση της δέσμευσης των ανθρώπων μας είναι μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες του Ομίλου. To 2023 πετύχαμε η εργασιακή δέσμευση να αγγίξει το 76%. Αν αναλογιστούμε ότι η ανθρωποδύναμή μας είναι περισσότεροι από 1.700 ανθρώποι σε τέσσερις ηπείρους -Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και Αμερική- νιώθουμε ακόμα πιο περήφανοι για το επίτευγμα αυτό, στοχεύοντας, μάλιστα, μέσα στο 2024, το 80%.

Τα τελευταία χρόνια επενδύσαμε σε σημαντικά projects με επίκεντρο τον ανθρώπινο παράγοντα, όπως ο σχεδιασμός και η εφαρμογή νέας οργανωτικής δομής στην Ελλάδα και τις θυγατρικές και η υλοποίηση νέου συστήματος HRMS. Σύντομα, κάθε εργαζόμενος στις 13 χώρες, όπου λειτουργούν εταιρείες του ομίλου, θα μπορεί από το κινητό του τηλέφωνο να παρακολουθεί και να ενημερώνεται για οτιδήποτε αφορά στην επαγγελματική καθημερινότητά του.

Επιπλέον, δουλέψαμε στο κομμάτι της δημιουργίας νέων ευκαιριών καριέρας των ανθρώπων μας. Ενδεικτικά, θα ήθελα να αναφερθώ στο πρόγραμμα ανάπτυξης νέων τεχνικών ανελκυστήρων – εγκαταστατών και συντηρητών. Με δεδομένες τις αυξημένες ανάγκες μας σε προσωπικό εγκατάστασης και συντήρησης ανελκυστήρων, καθώς ο Όμιλος τα τελευταία χρόνια καθετοποιεί τις υπηρεσίες του σε συγκεκριμένες αγορές, απευθύναμε ανοιχτή πρόσκληση σε συναδέλφους της παραγωγής, για την παρακολούθηση ειδικού προγράμματος εκπαίδευσης, σχεδιασμένο από τους εσωτερικούς εκπαιδευτές μας.

Σε ποιο βαθμό επενδύετε στην επικοινωνία και τη συνεχή ανατροφοδότηση από τους ανθρώπους σας;

Στόχος μας είναι η διαρκής ανάπτυξη των ανθρώπων μας και η υποστήριξη των ταλέντων τους, μέσα από τη διαδικασία της ανατροφοδότησης, τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας όλων. Στην KLEEMANN, η γνώμη των ανθρώπων μας έχει αξία και ακούγεται. H γραμμή επικοινωνίας με κάθε συνάδελφο είναι πάντα ανοιχτή μέσω των ερευνών δέσμευσης, ερευνών εξυπηρέτησης, της παροχής υποστήριξης από την ομάδα του HR, καθώς και των συναντήσεων ανάπτυξης με τους προϊσταμένους. Η διαδικασία αξιολόγησης της απόδοσης αποτελεί βασική πηγή πληροφόρησης και ανατροφοδότησης σχετικά με την απόδοση και την ανάπτυξη των ανθρώπων μας και υλοποιείται κάθε χρόνο.

Επίσης, από το 2011, ξεκίνησε και συνεχίζεται μέχρι σήμερα η εφαρμογή προγραμμάτων καθοδήγησης (coaching) για όλα τα επίπεδα της εταιρείας, από την Ομάδα Ηγεσίας ως το εργατοτεχνικό προσωπικό. Το coaching και η ανταλλαγή γνώσεων αποτελεί βασικό πυλώνα στη στρατηγική μας και εξυπηρετεί τις αξίες μας. Προάγεται η εμπιστοσύνη, η συμμετοχή και ενθαρρύνεται ο ελεύθερος τρόπος σκέψης. Κάθε πρόκληση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για προσωπική δέσμευση, αφοσίωση και υπευθυνότητα. Σήμερα, μάλιστα, έχουμε αναπτύξει τη δική μας σχολή «εκπαίδευσης» εσωτερικών coaches, με 97 εσωτερικούς coaches, ενώ για το 2023 παρείχαμε συνολικά στους ανθρώπους μας πάνω από 2.000 ώρες one-on-one sessions, leadership coaching sessions και εκπαιδεύσεων νέων coaches.

 

 

KLEEMANN Hellas
ΒΙΠΕ Σταυροχωρίου Κιλκίς
ΤΚ 61100 ΚΙΛΚΙΣ
www.kleemannlifts.com