Χαμηλή, πάρα την ανοδική τάση η οποία παρατηρείται στην ενσωμάτωσή της, αποδεικνύεται η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές δραστηριότητες των επιχειρήσεων, όπως αναφέρουν τα ευρήματα της έρευνας της εταιρείας information services, Dialectica, με τίτλο «The Global AI Business Landscape».
Μεταξύ άλλων, βρέθηκε ότι περίπου 70% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν εφαρμογές ή και εργαλεία τα οποία βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (machine learning, digital assistant) κατά την παραγωγική διαδικασία, ωστόσο μόλις 20% αυτών αυτοματοποιούν το 5% των εργασιών τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Γιώργο Δουκίδη, Καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σχολής Διοίκησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος και επέβλεψε την έρευνα:
«Οι επιδόσεις τους αναμένεται να βελτιωθούν εντυπωσιακά τα επόμενα έτη, επειδή προβλέπεται ότι, μέχρι το 2025, το 40% θα αυτοματοποιεί άνω του 20% των εργασιών του».
Επιπρόσθετα, αναφορικά με την επίτευξη των στρατηγικών στόχων των επιχειρήσεων, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα κίνητρα πίσω από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αφορούν συχνά τη βελτιστοποίηση λειτουργιών αλλά και τη μείωση κόστους. Ωστόσο το βασικό ζητούμενο σε ποσοστό που αγγίζει το 90% είναι η αύξηση της παραγωγικότητας.
Η αυξανόμενη ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης αποδεικνύει, όπως αναφέρεται, τη στρατηγική της αξία σε ποικίλους τομείς, με επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο να συνεχίζουν να επενδύουν στο ΑΙ για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να καινοτομούν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.