Η αντιμετώπιση του κόστους των εταιρικών ταξιδιών απαιτεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Στο πλαίσιο αυτό, ο Μιχάλης Κουμαρτζάκης, CEO της Figame.com, μας παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η πλατφόρμα app.figame.com στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών. Μας εξηγεί επίσης πώς η εταιρεία έχει καταφέρει να ξεχωρίσει σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω της καινοτόμου τεχνολογίας της και των προηγμένων λύσεων που προσφέρει στους πελάτες της.

HR Professional: Θα μπορούσατε να μας μιλήσετε για το Figame.com; Τι είδους ταξιδιωτικές υπηρεσίες προσφέρει στους εταιρικούς του πελάτες;

Μιχάλης Κουμαρτζάκης: Το Figame.com είναι ένας ταξιδιωτικός οργανισμός που ασχολείται αποκλειστικά με εταιρικά ταξίδια όπως αναφέρατε, δηλαδή την κάλυψη των ταξιδιωτικών αναγκών στα εταιρικά στελέχη για τη διεκπεραίωση των εργασιακών καθηκόντων τους. Τον μεγαλύτερο όγκο, τουλάχιστον σε αξία, καταλαμβάνουν τα αεροπορικά εισιτήρια. Καθόλου ευκαταφρόνητες δεν είναι βέβαια και οι λοιπές ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως τα καταλύματα, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, τα private transfers, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και άλλα πολλά. Σε αυτά, θα πρέπει να προστεθούν και όλες οι συναφείς με το travel υπηρεσίες, όπως είναι το reporting, ο υπολογισμός και το αντιστάθμισμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κ.ά., που είναι στη διάθεση των εταιρειών που εξυπηρετούμε αν και εφόσον επιθυμούν.

Μεγάλη καινοτομία του Figame.com είναι η online εταιρική πλατφόρμα (app.figame.com) που έχει δημιουργηθεί in-house εξ ολοκλήρου. To app.figame.com δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες να επιτυγχάνουν πολύ μεγάλη μείωση του χρόνου που χρειάζονται προκειμένου να δρομολογήσουν τις ταξιδιωτικές τους ανάγκες και ταυτόχρονα να προχωρήσουν σε ουσιαστική μείωση του συνολικού κόστους των ταξιδιών. Έχουμε μπορέσει να αποδείξουμε με αναλυτικά reports την εξοικονόμηση που προσφέρει η χρήση της πλατφόρμας σε μία εταιρεία που την χρησιμοποιεί. Να σημειώσω εδώ ότι τα εταιρικά ταξίδια αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο έξοδο στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, μετά το κόστος της μισθοδοσίας. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να παραβλέπεται.

Ενδιαφέρον! Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας περισσότερα για την online εταιρική σας πλατφόρμα;

Βεβαίως. To app.figame.com, το μόνο ουσιαστικά online corporate booking tool στην Ελλάδα (και από τα ελάχιστα στην Ευρώπη), δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να διαμορφώσουν όλη τη ροή ενός ταξιδιού προς όφελός τους από τη ζήτηση της υπηρεσίας μέχρι και τη διαδικασία έγκρισης. Μπορούν να θέτουν μέσα στο λογισμικό το travel policy που έχουν (αν δεν έχουν, εμείς μπορούμε να τις βοηθήσουμε να το φτιάξουν) και έπειτα, μέσα σε ένα (1) λεπτό μπορούν να έχουν ολοκληρώσει οποιαδήποτε κράτηση, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του κόστους και κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο. Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω της πλατφόρμας μας περιλαμβάνουν αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ευρωπαϊκά τρένα, private transfers, parking αεροδρομίου κ.ά.

Αλλάζει ο ρόλος του travel manager μιας εταιρείας με τη χρήση του app.figame.com;

Καταρχάς, ο ρόλος του travel manager στην Ελλάδα είναι ένας ρόλος, θα έλεγα, «περίεργος». Και με αυτό εννοώ ότι παρ’ όλο που είναι εξαιρετικά σημαντικός και χρονοβόρος -θα μπορούσε να είναι ακόμη και full time job σε κάποιες περιπτώσεις-, συνήθως προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα καθήκοντα ενός άλλου ρόλου. Σε κάποιες εταιρείες προστίθεται στα καθήκοντα του HR, σε άλλες στο έργο της γραμματειακή υποστήριξης κ.ά. Με τη χρήση, λοιπόν, της πλατφόρμας, ο ρόλος αυτός αποφορτίζεται και αναβαθμίζεται ουσιαστικά, ανάλογα πάντα με τη ροή των κρατήσεων που θα επιλέξει η κάθε εταιρεία. Είναι δυνατόν δηλαδή, ο travel manager απλά να εγκρίνει τις κρατήσεις των ταξιδιωτών (πριν γίνει η έκδοση), ενώ αν η εταιρεία το επιλέξει, μπορεί να πραγματοποιεί και τις ταξιδιωτικές κρατήσεις και εκδόσεις. Όπως καταλαβαίνετε, ο χρόνος που χρειάζεται είναι περίπου το 20% του συνολικού χρόνου που θα χρειαζόταν αν έκανε τις διαδικασίες εκτός της πλατφόρμας μας.

Αν κατάλαβα σωστά, όλη η ταξιδιωτική δρομολόγηση περνάει στην εταιρεία. Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος σε μία λύση που είναι αποκλειστικά διαδικτυακή;

Ο ρόλος του Figame.com, όπως και η σχέση με τους πελάτες μας, ενδυναμώνεται και αυτό είναι πλέον σαφές στους δεκάδες πελάτες που χρησιμοποιούν το app.figame.com. Αυτό που στην ουσία προτείνουμε στον εταιρικό μας πελάτη, είναι να δρομολογεί όλα τα απλά ταξίδια του σε 1 λεπτό μόνος του, και όπου υπάρχει η παραμικρή ανάγκη για ταξιδιωτικό σύμβουλο, εμείς είμαστε κοντά του όλο το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα. Ενδεικτικά, θα σας πω ότι έχουμε τη μεγαλύτερο ομάδα εταιρικών ταξιδιωτικών συμβούλων στην Ελλάδα. Η συμμετοχή μας είναι πλέον πολύ πιο ποιοτική. Είμαστε δίπλα του σε κάθε βήμα.

Θα θέλαμε να μας δώσετε μία εικόνα για τη βασική αποστολή και τη φιλοσοφία σας.

H αποστολή του Figame.com είναι αναμφισβήτητα η ικανοποίηση του εταιρικού πελάτη. Είναι κομβικό να δημιουργούμε χρησιμότητα και προστιθέμενη αξία στις εταιρείες που συνεργαζόμαστε. Να είμαστε ένας βασικός stakeholder και συνεργάτης που δεν είναι καθόλου εύκολο να αντικατασταθεί. Το καταφέρνουμε. Το όραμα της εταιρείας μας είναι να αποτελέσουμε την ηγέτιδα δύναμη στον χώρο των ευρωπαϊκών corporate travel management οργανισμών και να είμαστε -πάντα- ένας «πολύ καλός» εκπρόσωπος του ελληνικού επιχειρείν παγκοσμίως.

Μετά από 15 χρόνια αποκλειστικής παρουσίας στον τομέα των εταιρικών ταξιδιών, πώς έχετε καταφέρει να εξελιχθείτε σε έναν κορυφαίο corporate ταξιδιωτικό οργανισμό στην Ελλάδα;

Το μυστικό της επιτυχίας έχει 3 πτυχές. Σκληρή δουλειά (στο επίπεδο της εμμονής με το αποτέλεσμα), ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογία. Θα πρόσθετα, όμως και μία τέταρτη συνιστώσα: Το εταιρικό ομαδικό κλίμα. Η σκληρή δουλειά είναι προαπαιτούμενο για κάθε επιτυχία. Πιστεύουμε πολύ περισσότερο στη σκληρή δουλειά από την έξυπνη δουλειά (χωρίς να μηδενίζουμε το δεύτερο). Για να ξεχωρίσεις σε οποιονδήποτε τομέα, πρέπει να έχεις εμμονή με την πρόοδο και την εξέλιξη. Τότε μόνο εξέχεις από τον ανταγωνισμό. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι η ψυχή της εταιρείας μας. Δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε βήμα χωρίς τους ανθρώπους μας. Επενδύουμε πάνω τους και πάνω στην εκπαίδευσή τους, τους εμπιστευόμαστε, τους ακούμε και προχωράμε μαζί. Πολλοί το θεωρούν γραφικό, αλλά εμείς πάντα λέμε ότι είμαστε μια εταιρεία καλών ανθρώπων. Ωστόσο, θα διαπιστώσει κάποιος ότι όταν έχεις τα άλλα δύο, κατευθύνεσαι προς την τεχνολογία χωρίς να το καταλάβεις. Αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό είναι το όχημα που θα σε οδηγήσει σε διεθνείς πελάτες και ουσιαστική μεγέθυνση. Αναφορικά με το κλίμα, είναι σαφές ότι αν δεν υπάρχει κλίμα ομάδας δεν υπάρχει τίποτα σε μία εταιρεία. Ασχολούμαστε από κοινού με τη δημιουργία και τη διατήρηση ενός θρεπτικού εταιρικού κλίματος. Πολλές φορές δεν είναι καθόλου εύκολο. Οδηγός μας είναι η ειλικρίνεια και η αλήθεια σε ό,τι συμβαίνει. Βοηθάει πάρα πολύ αυτό.

Ποιο ρόλο διαδραματίζει η συνεργασία σας με τη Reed and Mackay στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και προνομίων στους πελάτες σας; Πώς συμβάλλει αυτή η συνεργασία στην ενίσχυση της παρουσίας σας σε παγκόσμιο επίπεδο;

Η Reed and Mackay χρειάστηκε αρκετά χρόνια για να βρει αποκλειστικό συνεργάτη για την Ελλάδα και για την Κύπρo. Περάσαμε μέσα από μία εξονυχιστική διαδικασία. Από όλες τις Ελληνικές και Κυπριακές υποψήφιες ταξιδιωτικές εταιρείες που εξέτασε, κατέληξε σε εμάς. Ήμασταν οι μόνοι που ικανοποιούσαμε τα προ απαιτούμενα σε επίπεδο τεχνολογίας, υποδομής, πελατολογίου και εξυπηρέτησης που έθεσε. Σε πολλές περιπτώσεις ξεπεράσαμε και τα διεθνή πρότυπα. Αποδεδειγμένα είμαστε η πιο ανεπτυγμένη τεχνολογικά ελληνική ταξιδιωτική εταιρεία στη χώρα μας και έχουμε όλα τα εχέγγυα για το διεθνές βήμα που κάνουμε. Για εμάς η Reed and Mackay, εκτός από ένας συνεργάτης παγκοσμίου βεληνεκούς, μας προσφέρει εντόπια παρουσία σε όλα τα μέρη του κόσμου, κάτι που κάνει το συνολικό proposition μας ακόμα πιο δυνατό. Είναι σημείο αναφοράς μας για τις τεχνολογίες μας σε παγκόσμιο επίπεδο και δείκτης της αποδοτικότητάς μας.

Η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση σε κάθε κλάδο της εργασίας. Σε εσάς, πώς συμβάλλει στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σας και στην καινοτομία της FIGAME.COM;

Σας περιέγραψα ήδη την τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Figame.com αναφορικά με το front office (ουσιαστικά με το κομμάτι της καθαυτού κράτησης ταξιδιωτικών υπηρεσιών). Υπάρχει ένα, ίσως ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι, όμως, στο back office. Πλέον, αντικαθιστούμε το data entry της καταχώρησης τιμολογίων στα λογιστικά συστήματα των πελατών μας στο 100%. Όλα τα τιμολόγια καταχωρούνται αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Πολύ μεγάλη είναι η συμβολή της τεχνολογίας και στο κομμάτι του reporting. H τεχνολογία βοηθάει τόσο εμάς όσο και τους πελάτες μας στην αυτόματη δημιουργία όποιουδήποτε report, τόσο στο αμιγώς εμπορικό σκέλος, όσο και στα θέματα εταιρικής διακυβέρνησης και βιωσιμότητας (ESG), μέσω του αναλυτικού υπολογισμού των εκπομπών ρίπων και το αντίστοιχο αντιστάθμισμά τους (offsetting). Είναι σαφές ότι ακόμα μεγαλύτερο cost saving δημιουργείται για τον πελάτη μέσω της χρήσης των υπηρεσιών αυτών.

Πώς προσαρμόζετε τις υπηρεσίες σας για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες των εταιρικών σας πελατών;

Το Figame.com έχει τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία αναφορικά με την ανταπόκριση στις ταξιδιωτικές ανάγκες των πελατών μας. Έχουμε in-house ομάδα developers, που μπορεί να προσαρμόζει τα μοντέλα λειτουργίας μας σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Εξαιτίας της έκθεσής μας, σε διεθνές πελατολόγιο, τα συστήματά μας έχουν φτάσει σε σημείο να καλύπτουν το 99% των ιδιαιτεροτήτων των νέων πελατών μας πριν κάνουμε την παραμικρή παραμετροποίηση. Παρ’ όλα αυτά, κατά καιρούς συμβαίνει να υπάρχουν απαιτήσεις που οδηγούν και σε νέες προσαρμογές. Η ταχύτητα ανταπόκρισής μας, μας δίνει πολύ μεγάλο προβάδισμα και πάντα λέμε ότι οι πελάτες μας είναι αυτοί που μας εξελίσσουν και μας εμπνέουν συνεχώς για περαιτέρω βελτίωση.

Ποιες είναι οι μελλοντικές φιλοδοξίες και η στρατηγική σας για την ανάπτυξη και την εξέλιξη της εταιρείας;

Είναι σαφές πως στόχος μας είναι να αποτελέσουμε έναν Ευρωπαίο παίκτη με καίριο βάρος στην αγορά. Μία εταιρεία που να μπορεί να ανταγωνιστεί ουσιαστικά τους παγκόσμιους κολοσσούς σε πολλές διαφορετικές αγορές πέραν της ελληνικής. Και να σας πω και κάτι ακόμα. Παρ’ όλο που οι Έλληνες πελάτες υστερούν σε μέγεθος (travel spending) από τους Ευρωπαίους, οι απαιτήσεις τους είναι τόσο μεγάλες που είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τους ξένους ανταγωνιστές μας. Είμαστε τυχεροί που βρισκόμαστε σε μια τόσο δύσκολη αγορά. Μας κάνει πολύ ανθεκτικούς και έτοιμους να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε πρόκληση.