Με αφορμή την ανανέωση του site του kariera.gr, το HR Professional μίλησε με τους Φάνη Ρήγα και Θεόφιλο Βασιλειάδη Managing Directors Kariera S.A SE Europe, για τη στοχευμένη αναζήτηση προσωπικού, τη συνεργασία τους με το careerbuilder.com και τα επόμενα βήματά τους.
<‘Σελίδα 1: Η λειτουργία και η φιλοσοφία του kariera.gr’>
HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τη λειτουργία του www.kariera.gr;
Φάνης Ρήγας: Το www.kariera.gr είναι το μεγαλύτερο job site στην Ελλάδα, το οποίο φέρνει σε επαφή τους υποψηφίους που αναζητούν εργασία και τις εταιρείες που αναζητούν προσωπικό. Σύμφωνα με την έρευνα Web ID (Οκτώβριος 2007 – Μάρτιος 2008) της Focus Bari, το www.kariera.gr είναι το νούμερο ένα site εύρεσης εργασίας στην Ελλάδα. Οι δυνατότητες που δίνονται στις εταιρείες μέσω του kariera.gr είναι δημοσίευση αγγελιών, αναζήτηση βιογραφικών, προβολή με εταιρικό προφίλ και διαφημιστικές καμπάνιες.
Παράλληλα, οι υποψήφιοι μπορούν να αναζητήσουν αγγελίες εργασίας, να εισάγουν το βιογραφικό τους, να ενημερωθούν για το προφίλ των επιχειρήσεων που τους ενδιαφέρουν να εργαστούν και να μάθουν περισσότερα για εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια. Ακόμη, υπάρχει μια μεγάλη βιβλιοθήκη από άρθρα με θεματολογία που σχετίζεται με την αναζήτηση εργασίας, τη συνέντευξη, τα βιογραφικά και τις συνοδευτικές επιστολές, τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, την προσωπική ανάπτυξη και την εκπαίδευση. Όλα αυτά βρίσκονται, πλέον, στη διάθεση των υποψηφίων.
HR Professional: Ποια είναι η φιλοσοφία του;
Θεόφιλος Βασιλειάδης: Ο ευρύτερος σκοπός του www.kariera.gr, καθώς και του συνόλου των υπηρεσιών της εταιρείας μας είναι να φροντίσουμε ώστε να βρεθεί «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» (το οποίο αποτελεί και το κεντρικό μήνυμα της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του kariera.gr). Αυτό σημαίνει όχι μόνο να παρέχουμε, αλλά και να βελτιώνουμε καθημερινά τα εργαλεία εκείνα που είναι απαραίτητα για να επιτευχθεί ο στόχος μας. Για το λόγο αυτό, επενδύουμε συνεχώς στην τεχνολογία, έτσι ώστε το kariera.gr να γίνεται ολοένα αρτιότερο, ταχύτερο και πιο φιλικό προς το χρήστη.
Επίσης, αναπτύσσουμε συνεχώς τόσο την επικοινωνία με τους υποψηφίους εργαζομένους, όσο και την προσωπική επαφή με τις εταιρείες-πελάτες μας, έτσι για να παρέχουμε μια υπηρεσία προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους και όχι μια απρόσωπη μηχανή αναζήτησης εργασίας – προσωπικού. Φυσικά, θα ήταν λάθος να λέγαμε ότι ο σκοπός αυτός μπορεί να επιτευχθεί από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι μία συνεχής ατομική και συλλογική επιδίωξη για τους ανθρώπους που αποτελούν την ομάδα του kariera.gr.
Το ευτύχημα είναι ότι κατά τη διάρκεια της πορείας μας τα πολύ θετικά αποτελέσματα και η παράλληλη ανάπτυξη της εταιρείας μας ανταμείβουν και μας οδηγούν στο να δουλεύουμε με ακόμη μεγαλύτερο πάθος.
HR Professional: Πώς εμπνευστήκατε τη δημιουργία του;
Φάνης Ρήγας: Στις αρχές του 1998, όντας φοιτητές και βιώνοντας τους προβληματισμούς μας για επαγγελματική αποκατάσταση, λάβαμε την απόφαση να εκδώσουμε το περιοδικό «Καριέρα», το οποίο παρείχε ενημέρωση πάνω σε θέματα που αφορούσαν στην αγορά εργασίας. Έχοντας επενδύσει κυρίως χρόνο και μεράκι, ένα χρόνο μετά διοργανώσαμε τις πρώτες Ημέρες Καριέρας. Οι Ημέρες Καριέρας ακόμη και σήμερα αποτελούν τη μεγαλύτερη συνάντηση νέων που αναζητούν εργασία και επιχειρήσεων που αναζητούν προσωπικό στην Ελλάδα.
Το Φεβρουάριο του 2000 και με βάση τις ανάγκες της αγοράς ξεκινήσαμε το www.kariera.gr. Σήμερα, τα εργαλεία της εταιρείας είναι το www.kariera.gr, οι Ημέρες Καριέρας τα Interview Days, καθώς και η ετήσια έκδοση «Οδηγός Καριέρας». Από τον Οκτώβριο του 2007 το www.kariera.gr αποτελεί μέλος του δικτύου του CareerBuilder.com, του ηγετικού job site στις Ηνωμένες Πολιτείες.
<‘here’>
<‘Σελίδα 2: Η συνεργασία με το Careerbuilder και τα σημεία στα οποία υπερέχει το νέο site του kariera σε σχέση με το παλιό’>
HR Professional: Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με το Careerbuilder;
Θεόφιλος Βασιλειάδης: Το Careerbuilder.com είναι το μεγαλύτερο site για την αγορά εργασίας στις ΗΠΑ, ενώ το χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά προς αναζήτηση εργασίας. Στο Careerbuilder.com δημοσιεύονται εκατοντάδες χιλιάδες αγγελίες εργασίας. Πριν από μερικά χρόνια, ξεκίνησε τη διεθνή του ανάπτυξη και, ήδη, έχει επεκταθεί σε πάνω από 15 χώρες, με σκοπό στα επόμενα χρόνια να αποτελέσει το μεγαλύτερο δικτυακό τόπο για την αγορά εργασίας παγκοσμίως. Μέτοχοί του είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους ομίλους ΜΜΕ στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής του επέκτασης, προσέγγισε το kariera.gr ως ηγέτη της αντίστοιχης αγοράς στην Ελλάδα.
Εκείνη την περίοδο εμείς διερευνούσαμε την επέκτασή μας εκτός Ελλάδας. Με τη συνεργασία μας το Careerbuilder κέρδισε απευθείας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά και, παράλληλα, εκτιμώντας τις ικανότητες της ελληνικής ομάδας τής ανέθεσε την επέκτασή του στις αγορές της Ιταλίας και της Ρουμανίας σε πρώτη φάση και σε ακόμη περισσότερες μελλοντικά (πάντα στη Νότια, την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή).
HR Professional: Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν στην εν λόγω συνεργασία;
Φάνης Ρήγας: Η αγορά του Internet είναι εκ των πραγμάτων μια παγκοσμιοποιημένη αγορά, ενώ βλέπουμε μέρα με την ημέρα πόσο διεθνοποιημένη γίνεται και η αγορά εργασίας. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από νέους Έλληνες να δουλέψουν εκτός συνόρων και οι εγχώριες επιχειρήσεις αναπτύσσονται στο εξωτερικό πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στην ίδια την Ελλάδα.
Για αυτούς τους λόγους και με δεδομένη την πολύ καλή πρόταση του Careerbuilder να αναλάβουμε ευθύνες για ολόκληρη την περιοχή, αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Δε θα πρέπει να παραβλέψουμε, επίσης, το γεγονός ότι η τεχνογνωσία και η εμπειρία του Careerbuilder προσδίδουν συγκριτικά πλεονεκτήματα στο kariera.gr.
HR Professional: Ποια είναι τα σημεία στα οποία υπερέχει το νέο site του kariera σε σχέση με το παλιό;
Θεόφιλος Βασιλειάδης: Στις 7 Ιουλίου λανσάραμε το καινούριο www.kariera.gr, πιο αναβαθμισμένο τόσο τεχνολογικά όσο και ως προς τις υπηρεσίες και δυνατότητες που παρέχει στις επιχειρήσεις και τους υποψηφίους. Το νέο site είναι πολύ πιο γρήγορο και περιέχει πληθώρα νέων υπηρεσιών. Εμφανής είναι η διαφορά στην ταχύτητα με την οποία εργάζονται οι χρήστες: ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι από εκεί που είχαμε ένα δικό μας server τώρα το site μας φιλοξενείται σε 900 server σε όλο τον κόσμο. Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή έχει γίνει και στον τρόπο διαχείρισης των βιογραφικών από τις εταιρείες.
Το νέο site είναι ουσιαστικά ένα πλήρες Application Tracking System, που έχει πλήρη στατιστικά για κάθε αγγελία και επιτρέπει στις εταιρείες να δέχονται βιογραφικά, να τα αξιολογούν και να απαντούν στους υποψηφίους ηλεκτρονικά, επιταχύνοντας τη διαδικασία προσλήψεων. Όσον αφορά στους υποψηφίους εργαζομένους, το νέο site τους επιτρέπει σε 3 λεπτά να εισάγουν απευθείας έως και 5 βιογραφικά σε μορφή word ώστε να είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή στην αγορά εργασίας.
Στο προηγούμενο site μας χρειάζονταν 30 λεπτά για να εισάγει ο υποψήφιος το βιογραφικό του με μια αρκετά περιοριστική φόρμα. Επίσης για πρώτη φορά το kariera.gr προσφέρει μια πλούσια βιβλιοθήκη με άρθρα για την αγορά εργασίας.
HR Professional: Ποια είναι τα οφέλη που προσφέρει το νέο site στις επιχειρήσεις και τους υποψηφίους;
Φάνης Ρήγας: Το νέο kariera.gr είναι μια δουλειά σε εξέλιξη θα λέγαμε. Ήδη οι χρήστες (υποψήφιοι εργαζόμενοι και εργοδότες) βλέπουν οφέλη όπως:
· Ταχύτητα και ευκολία στη διαχείριση των βιογραφικών, το site είναι πολύ πιο γρήγορο ενώ και ο σχεδιασμός του επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διεκπεραιώνουν ταχύτερα την αξιολόγηση των βιογραφικών και την επικοινωνία με τους υποψηφίους. Για παράδειγμα, οι εταιρείες μπορούν να αξιολογούν τους υποψηφίους με ερωτηματολόγια και να τους ενημερώνουν πολύ γρήγορα για το αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας απαντητικές επιστολές μέσω e-mail.
· Περισσότερες διαθέσιμες πληροφορίες και ευκολία αναζήτησής της. Η μηχανή αναζήτησης πλέον λειτουργεί με λέξεις, επιτρέποντας κάθε πιθανή αναζήτηση. Κάθε εταιρία μπορεί αν θέλει να δώσει πληροφορίες για τις αμοιβές κάθε θέσης ή για την ακριβή τοποθεσία της εργασίας. Οι υποψήφιοι μπορούν πλέον να αποθηκεύουν πλήρη βιογραφικά και συνοδευτικές επιστολές.
Δύο μεγάλες αλλαγές που σύντομα θα φανούν είναι η δυνατότητα του site να τροφοδοτεί με το περιεχόμενό του άλλα site (αγγελίες-άρθρα), μέσω συνεργασιών – partnerships, και η Μηχανή Προτάσεων (πατέντα) του Careerbuilder.com που μπορεί να αξιολογήσει αυτόματα τα βιογραφικά για έναν εργοδότη με βάση το κείμενο της αγγελίας. Παράλληλα, προτείνει στους υποψηφίους νέες θέσεις εργασίας, απλώς, παρακολουθώντας σε ποιες αγγελίες υποβάλουν το βιογραφικό τους (και φυσικά χωρίς καν να χρειάζεται ο υποψήφιος να είναι μέλος του site).
<‘here’>
<‘Σελίδα 3: Οι φετινές Ημέρες Καριέρας και η διαφημιστική καμπάνια «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση»’>
HR Professional: Τι να περιμένουμε από τις φετινές Ημέρες Καριέρας;
Θεόφιλος Βασιλειάδης: Κατ’ αρχήν η φετινή εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Οκτωβρίου για πρώτη φορά στο Helexpo Palace στο Μαρούσι, το οποίο προσφέρει ανέσεις που θα διευκολύνουν και θα εξυπηρετήσουν τόσο τους εργοδότες όσο και τους υποψηφίους. Επιπλέον, αναμένεται να προσελκύσουν πάνω από 10.000 υποψηφίους και γύρω στις 100 μεγάλες εταιρείες, προσδίδοντας έτσι, ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα σε όλους όσους ψάχνουν για δουλειά.
Τέλος, οι Ημέρες Καριέρας 2008 καινοτομούν για μια ακόμη φορά, καθώς φέτος αξιοποιούμε τη συνεργασία μας με το Great Place to Work® Institute και το διαγωνισμό – θεσμό «Best Workplaces», που από το 2003 αξιολογεί και βραβεύει ετησίως τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Η συνεργασία των Ημερών Καριέρας 2008 με τo Great Place to Work® Institute αφορά στη δημιουργία μιας νέας ενότητας στις Ημέρες Καριέρας με τίτλο «Best Workplaces Area».
Η ενότητα αυτή θα είναι μια σειρά από περίπτερα, διαφοροποιημένα χωροταξικά από την υπόλοιπη έκθεση, στην οποία δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όσες εταιρίες έχουν βραβευτεί ως Best Workplace από το 2003 έως και το 2008.
HR Professional: Μας είπατε ότι η νέα σας διαφημιστική καμπάνια έχει ως κεντρικό μήνυμα «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση». Πείτε μας περισσότερα για αυτό.
Φάνης Ρήγας: Η νέα διαφημιστική καμπάνια του kariera.gr με μότο «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» έχει ως στόχο να επικοινωνήσει ότι μέσω του kariera.gr ο Υπεύθυνος Προσωπικού βρίσκει τους κατάλληλους ανθρώπους και ο υποψήφιος την κατάλληλη θέση. Με τον όρο «κατάλληλος» εννοούμε το άτομο που ταιριάζει περισσότερο στην εκάστοτε θέση εργασίας, αναφορικά με τις απαιτήσεις της θέσης (προϋπηρεσία, σπουδές, προσωπικές ικανότητες και δεξιότητες), με το επίπεδο επαγγελματικής ανάπτυξης στο οποίο βρίσκεται και με τους επαγγελματικούς του στόχους και τις φιλοδοξίες.
HR Professional: Ακόμη και σήμερα οι άνθρωποι είναι διστακτικοί όσον αφορά στο Internet και τις καθημερινές τους συναλλαγές. Στην περίπτωσή σας ποιο πιστεύετε ότι είναι το πλεονέκτημά σας και έχετε καθιερωθεί στον τομέα σας ως ένα επιτυχημένο site σε ένα αρκετά σχετικά αμφιλεγόμενο μέσο;
Θεόφιλος Βασιλειάδης: Η χρήση του Internet στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι τόσο αποτέλεσμα ανάπτυξης των υποδομών όσο και εκπαίδευσης των χρηστών. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα e-metrics 2007 της AGB Nielsen Media Research, το 58,25% των Ελλήνων χρηστών Internet χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για αναζήτηση εργασίας. Πέρα λοιπόν από την ποιότητα, τη συνεχή ανάπτυξη και αναβάθμιση του www.kariera.gr, υπάρχουν κάποιοι βασικοί παράγοντες οι οποίοι οδηγούν τους χρήστες αλλά και τους εργοδότες να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την αναζήτηση εργασίας ή την αναζήτηση προσωπικού, αντίστοιχα.
Πρώτον, ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για αναζήτηση αγγελιών ή βιογραφικών είναι πολύ λιγότερος σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα. Επίσης, οι πληροφορίες βρίσκονται πάντα εκεί (ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέξει κάποιος) και ανανεώνονται αυτόματα (π.χ. χωρίς να χρειάζεται να αγοράσει κάποιος το τελευταίο τεύχος μιας εφημερίδας). Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το κόστος είναι μικρότερο για τις επιχειρήσεις και μηδαμινό για τους υποψηφίους.
Τέλος, οι αναζητήσεις των υποψηφίων όσο και των εταιρειών είναι στοχευμένες. Αυτό σημαίνει ότι δηλώνοντας συγκεκριμένα κριτήρια και οι δύο πλευρές μπορούν να πετύχουν πιο αξιόπιστα και ποιοτικά αποτελέσματα.
HR Professional: Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;
Φάνης Ρήγας: Το μότο μας στην εταιρεία είναι «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση», πράγμα που σημαίνει ότι όλες οι προσπάθειές μας θα συνεχίσουν να συντελούν προς αυτή την κατεύθυνση. Σκοπός μας είναι να προσεγγίσουμε ειδικά κοινά και περισσότερο παθητικούς υποψηφίους, όχι μόνο αυτούς που ψάχνουν ενεργά για εργασία. Για αυτό θα επεκτείνουμε την προβολή μας και θα συνάψουμε συνεργασίες με εξειδικευμένα site τα οποία θα αναμεταδίδουν τις αγγελίες και τα άρθρα μας. Επίσης με τη χρήση της Μηχανής Προτάσεων του Careerbuilder.com σκοπεύουμε να βοηθήσουμε περισσότερο εργοδότες και υποψηφίους να εντοπίζουν τους εργαζομένους ή τις θέσεις εργασίας που αναζητούν.
<‘here’>