O Managing Partner της Amrop Ελλάς, Χρήστος Αθανασάς, παρουσιάζοντας το νέο βιβλίο του, μιλάει για την πορεία του στο Executive Search και το Leadership Assessment, αλλά και το έργο της Amrop.

«Διαπίστωσα ότι τρία πράγματα έχτισαν το όνειρο και μου έδωσαν τη δύναμη να το υλοποιήσω: Η συνείδηση της Αναγκαιότητάς μου, οι Αξίες μου και οι Σπουδές μου», τονίζει στη συνέντευξή μας o Managing Partner της Amrop Ελλάς, Χρήστος Αθανασάς, παρουσιάζοντας το νέο βιβλίο του. Παράλληλα, μας μιλάει για την πορεία του στο Executive Search και το Leadership Assessment, αλλά και το έργο της Amrop.

HR Professional: Ας ξεκινήσουμε με μερικές συστάσεις αναφορικά με εσάς και την Amrop. Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία σας έως σήμερα και το έργο της Amrop μέσα από τα 70 γραφεία της σε 54 χώρες διεθνώς.

Χρήστος Αθανασάς: Μπορώ να πω ότι αν και Μηχανικός με πολύ καλή πορεία για 4,5 χρόνια σε εταιρεία τροφίμων, επέλεξα να μπω σε ένα δύσκολο χώρο το 1981. Ο χώρος της Επιλογής Στελεχών (Executive Search) ήταν στο ξεκίνημα του στην Ελλάδα και πιστεύω ότι χτίσαμε την επαγγελματική του αναγνώριση τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στα Στελέχη. Επιλέξαμε την εξωστρέφεια και τη συμμέτοχή μας σε διεθνή δίκτυα, γιατί η δυναμική του χώρου μας ακολουθεί τη δυναμική των επιχειρήσεων στην ανάπτυξή τους. Είμαστε στο πιο ευέλικτο επιχειρηματικό σχήμα συμβούλων, την AMR  OP, τα τελευταία 22 χρόνια γιατί είναι διαδραστικό και ταυτόχρονα χειριζόμαστε τα επιχειρηματικά μας θέματα στην Ελλάδα όπως απαιτούν οι ιδιαίτερες συνθήκες. Η AMROP έχει πάνω από 700 συνεργάτες σε 54 χώρες με περίπου 70 γραφεία. Το μυστικό της μακροβιότητάς μας είναι το γεγονός ότι διαρκώς επικαιροποιούμε τους εαυτούς μας και αντιλαμβανόμαστε τις αλλαγές της αγοράς από τη φάση που δημιουργούνται.

HR P.: Το βιβλίο σας, «Τo όνειρο της αναγκαιότητας ή η αναγκαιότητα του ονείρου», αποτελεί το επιστέγασμα της εμπειρίας που έχετε αποκομίσει εδώ και 4 δεκαετίες στον χώρο του Executive Search & του Leadership Assessment. Για ποιο λόγο αξίζει να το διαβάσουν τα στελέχη των επιχειρήσεων;

Χ. Α.: Ποτέ δεν είχα την φιλοδοξία να γίνω συγγραφέας γιατί μου αρκούσε η καθημερινή πρόκληση και δράση στη δουλειά μου. Θεωρώντας ότι η κοινωνία μας και κυρίως οι νέοι έχουν ανάγκη να δουν ανθρώπους της δράσης και της εξέλιξης στο επιχειρείν, πίστεψα ότι η ζωή μου έχει αιρετικά στοιχεία καριέρας και καταξίωσης στο δύσκολο πεδίο της εξέλιξης της καριέρας των στελεχών και της ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Εξετάζοντας βαθύτερα το πώς προέκυψαν αυτά σε έναν άνθρωπο που ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό της Μεσσηνίας και πέτυχε. Διαπίστωσα ότι τρία πράγματα έχτισαν το όνειρο και μου έδωσαν τη δύναμη να τo υλοποιήσω: Η συνείδηση της Αναγκαιότητάς μου, οι Αξίες μου και οι Σπουδές μου. Νομίζω ότι το πώς συνδύασα αυτά τα στοιχεία και οδήγησα τη ζωή μου μπορεί να έχει ενδιαφέρον για τα Στελέχη αλλά και τους νέους ώστε να δουν θετικά μηνύματα ζωής.

HR P.: Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι η δυσκολότερη «μάχη» στη διεκδίκηση ταλέντων, ιδίως των υψηλόβαθμων, από την αγορά; Στο βιβλίο σας παρουσιάζετε μία ενδιαφέρουσα εξίσωση για το ταλέντο. Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας ποια είναι και πώς προκύπτει;

Χ. Α.: Χρόνια ακούω από τους πελάτες μου, διεθνείς ή τοπικούς, ότι θέλουν ένα ταλέντο και σχεδόν ποτέ δεν έχουν σκεφτεί ότι το ταλέντο θέλει φροντίδα για να το κρατήσεις. Κυρίως δεν καταλαβαίνουν ότι μπορεί να πρέπει και οι ίδιοι να αναθεωρήσουν τον ρόλο τους δίνοντας τον απαραίτητο χώρο που θέλουν να έχουν τα ταλέντα για να δημιουργήσουν και να φέρουν αποτελέσματα. Πιστεύω ότι κανείς δεν μπορεί να πετύχει, ακόμη και τα ταλέντα, εάν οι εταιρείες δεν φροντίσουν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε τα ταλαντούχα στελέχη να μπορούν να δείξουν το ταλέντο τους. Ένα σημαντικό στοιχείο του ρόλου των Συμβούλων είναι να βεβαιωθούμε ότι ο πελάτης πραγματικά το εννοεί ότι μπορεί να δεχτεί το ταλέντο, συνειδητοποιώντας ότι είναι έτοιμος να εκχωρήσει ζωτικό πεδίο και ταυτόχρονα να αναβαθμίσει τον δικό του ρόλο ώστε να βλέπει τον «ορίζοντα» και να ελέγχει τα στελέχη του.

Μέσα από αυτή τη διαδρομή από την παιδική ηλικία, την εποχή των σπουδών μου και την επαγγελματική μου πορεία, έχω καταλήξει στο εξής: η Αναγκαιότητα είναι η κινητήρια δύναμη που κάνει τον άνθρωπο να φτιάχνει το δικό του όνειρο, οι Αξίες είναι σημαντικό κομμάτι γιατί συμμετέχουν και στη δημιουργία του ονείρου αλλά και κυρίως είναι αυτές που μας κρατούν σταθερά την πυξίδα στην υλοποίηση του ονείρου μας και φυσικά η Παιδεία μας και οι Γνώσεις είναι καθοριστικές για να λειτουργήσουν ενισχυτικά στο ταξίδι μας. Όρισα λοιπόν το ταλέντο ως: Τ = (Αξίες + Σπουδές) x Αναγκαιότητα, δίνοντας στην Αναγκαιότητα τον πολλαπλασιαστικό παράγοντα.

HR P.: Το 2021 ήταν μια δύσκολη και απαιτητική χρονιά που αναθεώρησε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται, συμπεριφέρονται και ηγούνται. Τι πιστεύετε ότι επιφυλάσσει η επόμενη χρονιά για τους οργανισμούς και τι θα πρέπει να προσέξουν κατά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της στρατηγικής τους;

Χ. Α.: Νομίζω ότι αυτό που ζήσαμε ως άτομα, οικογένειες, κοινωνίες είναι ότι βρεθήκαμε μπροστά σε αναπόφευκτες καταστάσεις που για όλους μας ήταν αδιανόητες πριν λίγα χρόνια. Αυτό πρέπει να μας βάλει στη λογική της πρόβλεψης/πρόνοιας για ανάλογες συνθήκες που μπορεί να βρεθούμε τόσο εμείς όσο και κυρίως αυτοί που ηγούνται. Ίσως είναι και μια καλή ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, να έχουν μια προνομιακή αντιμετώπιση από το κράτος στη δημιουργία ενός κεφαλαίου από τα κέρδη, εντελώς αφορολόγητου, για χρήση του μόνο σε ειδικές συνθήκες.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό των επιχειρήσεων, πιστεύω ότι αυτές πρέπει πλέον να δουν τη γρήγορη μετάβαση τους στο e-business και να χτίσουν τη δομή τους με συνοδηγό την τεχνολογία για να μη μετρήσουν πληγές σε ανάλογες επόμενες κρίσεις, έχοντας πάντα όμως στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Διότι το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εταιρείες είναι τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, η κουλτούρα και οι άνθρωποί τους. Η διαμόρφωση της κουλτούρας γίνεται κυρίως από τους ανθρώπους της που σημαίνει ότι το μεγάλο ζητούμενο θα είναι πάντα οι άνθρωποι και η δημιουργία κλίματος ομάδας. Οι επιχειρήσεις και οι ηγέτες τους οφείλουν να φύγουν από τον εφησυχασμό και να είναι σε επαγρύπνηση για γρήγορες αντιδράσεις όπως μας δίδαξαν η οικονομική και η επιδημιολογική κρίση.

Για το πώς και πού μπορείτε να βρείτε το βιβλίο, καλέστε στο 210 9640411 ή αναζητήστε το στα βιβλιοπωλεία Public.