Δεδομένων της αισιοδοξίας με την οποία αντιμετωπίζουν την αγορά των events, το 2025, οκτώ στα 10 κορυφαία στελέχη του κλάδου του event planning παγκοσμίως και των αυξημένων budgets τα οποία αναμένουν έξι στα 10 στελέχη του, διαφαίνεται ότι και φέτος εταιρείες και οργανισμοί σκοπεύουν να επενδύσουν σημαντικά στον συγκεκριμένο τομέα.
Παράλληλα, με τη θερινή περίοδο ενόψει, να υπόσχεται ενδιαφέρουσες επιλογές για εταιρικές employee experience, outdoor, team building και άλλες εκδηλώσεις, ο σχεδιασμός εταιρικών εκδηλώσεων αποτελεί πεδίο δόξης, δίνοντας τη δυνατότητα στους οργανισμούς να φέρουν κοντά τους ανθρώπους τους, ενισχύοντας το αίσθημα της κοινότητας και της εκτίμησης.
Στον σχεδιασμό αυτόν, κρίσιμο ρόλο διαδραματίζουν τα τμήματα HR, αντανακλώντας την εταιρική κουλτούρα προς τους εργαζόμενους και το οικοσύστημα. Έχοντας, παράλληλα πια, ως σύμμαχο τις ραγδαίες τεχολογικές εξελίξεις, οι οποίες τα εφοδιάζουν με σημαντικά εργαλεία, μπορούν να αξιοποιούν το experience και τη διαδραστικότητα, δημιουργώντας immersive εμπειρίες, αυθεντικότητα και ουσιαστική σύνδεση των ανθρώπων μεταξύ τους και με τους οργανισμούς όπου εργάζονται.
Corporate Events In Numbers
- Η παγκόσμια αγορά των εταιρικών εκδηλώσεων ανερχόταν σε 207 δισ. δολάρια το 2021 και προβλέπεται ότι θα ανέλθει σε 723,4 δισ. δολάρια έως το 2035, σημειώνοντας μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 6,9% μεταξύ των ετών 2024-2035.
(Allied Market Research) - Η παγκόσμια αγορά των virtual events αναμένεται να φθάσει τα 236,69 δισ. δολάρια το 2025, από 193,45 δισ. το 2024, ενώ εκτιμάται ότι η ανάπτυξη του κλάδου
θα συνεχιστεί, αγγίζοντας τα 537,18 δισ. δολάρια το 2029, με μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 22,7%.
(The Business Research Company) - Το περασμένο έτος, 64% των συμμετεχόντων σε εκδηλώσεις δήλωσαν ότι οι εμβυθιστικές εμπειρίες αποτελούν το σημαντικότερο στοιχείο των events. (Freeman)
- Από πλευράς παρουσίας, το 2024, 60% των events πραγματοποιήθηκαν με φυσική παρουσία, 35% virtually και 5% υβριδικά, ενώ 78% των διοργανωτών χαρακτήρισαν τα in-person events ως το πλέον επιδραστικό κανάλι επικοινωνίας του οργανισμού τους.
(Bizzabo) - Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς virtual events ανερχόταν, κατ’ εκτίμηση, σε 78,53 δισ. δολάρια το 2023 και αναμένεται να καταγράψει μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 18,8% μεταξύ των ετών 2023-2030.
(Grand View Research) - Φέτος, 74% επαγγελματιών εκδηλώσεων διεθνώς δηλώνουν αισιόδοξοι για την πορεία του κλάδου μέσα στη χρονιά, ενώ 66% αυτών αναμένουν και αύξηση των budgets για τη διεξαγωγή εκδηλώσεων το 2025.
(American Express Global Business Travel)
Τεχνολογία, AI και ασφάλεια in-trend για το 2025
Το 2025, οι εταιρικές εκδηλώσεις επαναπροσδιορίζονται, εμφανίζοντας νέα πιο ενδιαφέροντα και σύγχρονα χαρακτηριστικά, τα οποία δίνουν έναν αέρα ανανέωσης, αφενός και, αφετέρου, μίας νέας στοχοθεσίας, περιγράφει η Imagina. Επομένως, επιδιώκουν να προσελκύσουν εντονότερα την προσοχή, να στείλουν επικαιροποιημένο το μήνυμα των οργανισμών αναφορικά με τη σχέση με τους ανθρώπους τους και να ανταποκριθούν, παράλληλα, στις προσδοκίες των διαφόρων ενδιαφερομένων, από τις ομάδες μέχρι τους παρόχους υπηρεσιών.
Όσον αφορά στις τάσεις οι οποίες αναμένεται να «ορίσουν» τη διοργάνωσή τους φέτος, δεν θα μπορούσαν να λείψουν, σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι «πρωταγωνιστές» του τελευταίου διαστήματος, η τεχνολογία και, κυρίως, η τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και η ασφάλεια. Ενδεικτικά, σημειώνει ότι οι virtual και υβριδικές εκδηλώσεις θα βρεθούν έντονα στο προσκήνιο και αυτήν τη χρονιά, παρουσιάζοντας ουσιαστικές βελτιώσεις, προκειμένου να προσφέρουν πιο πλούσιες και εμβυθιστικές εμπειρίες για τους συμμετέχοντες -ομάδες και εργαζόμενους. «Όπλα» τους στον σκοπό αυτόν αποτελούν τα εργαλεία AR και VR, τα οποία θα προτιμώνται όχι μόνο σε σεμινάρια και wokshops, αλλά και σε επαγγελματικές συναθροίσεις, πάρτι και αλλού. Παράλληλα, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτά, μέσω chatbots και virtual assistants, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ διοργανωτών και συμμετεχόντων σε πολύ περισσότερα είδη εκδηλώσεων, πέραν των προαναφερθέντων.
Όσον αφορά στην τάση για διαχείριση τυχόν κινδύνων υπογραμμίζει την προτεραιότητα την οποία δίνουν οργανισμοί και πάροχοι στην ασφάλεια των συμμετεχόντων και των πελατών τους κατά τη διάρκεια των events, η οποία υπερβαίνει το αποκλειστικά physical επίπεδο και εκτείνεται και στο ζήτημα της προστασίας των προσωπικών και εταιρικών δεδομένων. «Το 2025 και για την επόμενη διετία, τα corporate events θα εστιάσουν στην εμπειρία και τη διαδραστικότητα, με την τεχνολογία να λειτουργεί ως “γέφυρα” μεταξύ παράδοσης και καινοτομίας», τονίζει η Ρένια Κρεμαλή, Human Resources Director, Saracakis Group of Companies. Περιγράφει ότι, στον όμιλο, τα events δεν αποτελούν αυτοσκοπό, αλλά μοναδικές αφορμές για κοινά βιώματα τα οποία ενισχύουν τη σύνδεση των ανθρώπων με αυτόν. Συμπληρώνει δε ότι «στόχος είναι να παντρέψουμε το παρελθόν με το μέλλον, με “όχημα” τις αξίες μας, ενώ, παράλληλα, εξελισσόμαστε μέσα από σύγχρονα εργαλεία και εναλλακτικές προσεγγίσεις όπου οι άνθρωποί μας δεν είναι απλοί συμμετέχοντες, αλλά συνδημιουργοί των δραστηριοτήτων μας».
Φυσική παρουσία και personalized εμπειρίες
Οι εργοδότες και τα τμήματα HR θεωρούν τις εκδηλώσεις με φυσική παρουσία «εγγύηση» για το χτίσιμο ισχυρών μακροπρόθεσμων δεσμών μεταξύ των ομάδων, εξ ου και 88% των εταιρειών είχαν -και διατηρούν ως στόχο τους- να επιστρέψουν αποκλειστικά σε αυτά, όπως ανέφερε σε προηγούμενη έρευνά της η ταξιδιωτική πλατφόρμα Travel Perk. Αντίστοιχα, η InEvent σημειώνει ότι, παρά το γεγονός ότι τα υβριδικά events αποτελούν πλέον νόρμα, με ιδιαίτερα προνόμια τόσο για τους οργανισμούς, όσο και για τους συμμετέχοντες, τίποτα δεν μπορεί να επιτύχει την ανθρώπινη σύνδεση περισσότερο από μία face-to-face συνάντηση και μία θερμή χειραψία ή ένα ομαδικό challenge το οποίο θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι συμμετέχοντες του event λειτουργώντας ως ομάδα.
Σε αυτό καλούνται να επενδύσουν, από φέτος και έπειτα οι οργανισμοί, καθώς στις major τάσεις για τον τομέα των εταιρικών εκδηλώσεων περιλαμβάνονται η διεξαγωγή διαδραστικών δραστηριοτήτων, όπως σεμινάρια, office gatherings στο τέλος του ωραρίου ή product launches, workshops, παιχνίδια, immersive εμπειρίες και η λίστα συνεχίζεται.
«Η κυρίαρχη τάση στα εταιρικά events, το 2025, επικεντρώνεται στη συνολική εμπειρία των εργαζόμενων. Αυτό σημαίνει ότι τα εταιρικά events δεν θα περιορίζονται σε απλές συναντήσεις, εκπαιδευτικά σεμινάρια ή εξόδους διασκέδασης αλλά θα ενσωματώνουν βιωματικές δραστηριότητες, υπαίθρια team building, δράσεις εθελοντισμού και προγράμματα ευεξίας, διαμορφώνοντας, έτσι, μία ολοκληρωμένη εμπειρία για τους εργαζόμενους», περιγράφει η Ιωάννα Κουνούπη, Chief People Officer | HR, Πλαίσιο Computers. Προσθέτει δε ότι προσφιλής πρακτική αποτελεί η σύνδεσή τους με θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος, με σκοπό την αφύπνιση των ανθρώπων γύρω από αυτά.
Παράλληλα, οι συνεργατικοί χώροι επανασχεδιάζονται για αυτόν ακριβώς τον σκοπό: να ενθαρρύνουν τις συναντήσεις και την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων, με ευχάριστη διαρρύθμιση και ψηφιακά εργαλεία τα οποία διευκολύνουν τη σύνδεση. Ειδικά, δε την περίοδο την οποία διανύουμε, η Events by Knight, θεωρεί must τη διεξαγωγή outdoor εκδηλώσεων, εμπλουτισμένων με δημιουργικά setups, με υβριδικές indoor και outdoor επιλογές, δραστηριότητες εστιασμένες στην ευεξία και προσωποποιημένες εμπειρίες βασισμένες σε data analysis και experience design, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν αξιομνημόνευτες στιγμές.
Άνεση και υγεία ενισχύουν το wellbeing
Περί ευεξίας ο λόγος, καθώς σε αυτήν εστιάζουν μία σειρά από μελέτες για τις εξελίξεις στον τομέα των corporate events το 2025. Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω φέτος, με την Imagina να περιγράφει ότι, ανεξαρτήτως του τύπου της εταιρικής εκδήλωσης, η προσφορά στους συμμετέχοντες ενός περιβάλλοντος ηρεμίας και άνεσης μπορεί να επιτύχει ισχυρότερο engagement. Το ίδιο συμβαίνει, κατά την Imagina, με τις health-focused εκδηλώσεις, ενώ η Events by Knight προσθέτει στον διάλογο περί τάσεων τις αναβαθμισμένες εμπειρίες food & beverage. «Τα corporate events του 2025 θα διακρίνονται για τις βιώσιμες και wellbeing προσεγγίσεις τους και τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του AI, με πρόκληση να διατηρούν ενεργό το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των διαφορετικών γενιών εργαζόμενων», σημειώνει σχετικά η Κέλλυ Παπακωστοπούλου, Senior HR Manager, μέλος ΔΣ ΣΔΑΔΕ | GPMA, Certified Health, Wellness & Corporate Wellbeing Coach. Χαρακτηρίζει δε τα corporate events «επένδυση στρατηγικής σημασίας με αναπτυξιακό χαρακτήρα, τα οποία συμβάλουν στην ενίσχυση της συνοχής του οργανισμού, την επικοινωνία της εταιρικής κουλτούρας και των επιχειρησιακών στόχων, τη βελτίωση των επιπέδων συνεργασίας / ομαδικότητας, την αύξηση της ικανοποίησης και δέσμευσης των εργαζόμενων, την ενίσχυση της δημόσιας εικόνας του οργανισμού και την προσέλκυση ταλέντων».
Πιο δημοφιλείς οι eco responsible εκδηλώσεις
Ενισχυμένα δε με πρακτικές βιωσιμότητας και οικολογικής υπευθυνότητας και με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, τα εταιρικά events καθίστανται ακόμη πιο δημοφιλή, σημειώνει η Events by Knight. «Υιοθετούμε εκδηλώσεις με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, προσαρμοσμένες στις εθνικές και τοπικές ανάγκες, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για δράσεις με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τους εργαζόμενούς μας, ενισχύοντας το αίσθημα υπερηφάνειας και αφοσίωσης το οποίο νιώθουν», περιγράφει, για τον οργανισμό της, η Αλεξάνδρα Βέτσικα, Head of HR & Administrative Affairs, Greece, Chiesi Hellas. Όσο για τις τάσεις του 2025, προβλέπει «την κυριαρχία υβριδικού χαρακτήρα εκδηλώσεων οι οποίες συνδυάζουν ενδιαφέρουσες βιωματικές δραστηριότητες με τεχνολογικές καινοτομίες, όπως VR και metaverse experiences, συνδέοντας συναδέλφους από διαφορετικές τοποθεσίες και χτίζοντας κοινό αίσθημα ευθύνης και συμμετοχής».
Το team building προτεραιότητα για τους εργοδότες
In-person ή μη, οι εταιρικές εκδηλώσεις αποτελούν, για τους οργανισμούς, σημαντικό κανάλι για τη σύνδεση των εργαζομένων μεταξύ τους και την ανάδειξη των ομάδων ως ακρογωνιαίων λίθων για τη λειτουργία και ανάπτυξή τους, ιδίως στη σύγχρονη εποχή της hybrid εργασίας. Σε αυτές τις εκδηλώσεις περιλαμβάνονται, σύμφωνα με την Informa, team building retreats, workshops, πάρτι με αφορμή εορταστικές περιόδους, τον εορτασμό κάποιου εταιρικού milestone, εκδηλώσεις αφιερωμένες στην ευεξία των εργαζομένων, καθώς και εκδηλώσεις με αφορμή κοινωνικές περιστάσεις, όπως ο μήνας του Pride. Στη χώρα μας, η καλλιέργεια ισχυρών δεσμών μεταξύ των εργαζομένων έχει αναδειχθεί σε όλο και συχνότερη τακτική των οργανισμών, οι οποίοι εντάσσουν μία ποικιλία σχετικών δράσεων στις πρακτικές τους και, κατ’ επέκταση στην κουλτούρα τους. Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα, έχουν υλοποιηθεί από σημαντικές εταιρείες της χώρας εκδηλώσεις, οι οποίες εκφράζουν τη νέα πνοή την οποία δίνει στην εταιρική κουλτούρα η ενδυνάμωση των σχέσεων των εργαζομένων, τόσο μεταξύ τους όσο και με τον οργανισμό.
Ειδικότερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, η Κωτσόβολος διοργάνωσε πρόσφατα για τους εργαζόμενους στο τηλεφωνικό κέντρο, την εβδομάδα ευεξίας Health Fest 2025, η οποία περιελάμβανε από υγιεινά snacks και λιπομετρήσεις, μέχρι συνεδρίες ορθοσωμικής και ενημέρωση για το πρόγραμμα υγείας της Κωτσόβολος. Η Εθνική Ασφαλιστική διοργάνωσε μία interactive workshop day για τα παιδιά των εργαζομένων της, με σειρά εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων. Η Ζαννής Μ. Κοκολιάς διεξήγαγε, για τα στελέχη της σε Αθήνα και Χίο, εκδήλωση με διαδραστικές δραστηριότητες στο πλαίσιο ομαδικού workshop, με σκοοπό την ενίσχυση της αίσθησης του «ανήκειν» και την τόνωση του πνεύματος ενότητας μεταξύ των περιοχών. Η Isomat εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Best Idea Box Project», στο πλαίσιο της οποίας οι άνθρωποί της έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τις σκέψεις τους αναφορικά με τη βελτίωση των διαδικασιών, τη διευκόλυνση της εργασιακής καθημερινότητας και την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Στην υλοποίηση kick-off event προχώρησε η Ifsas, για το 2025, όπου παρουσιάστηκαν οι νέοι στρατηγικοί στόχοι της εταιρείας, ενώ αντίστοιχο event για το 2025 διοργάνωσε και η PepsiCo Hellas, εντάσσοντας σε αυτό inspirational ομιλίες και επιβραβεύοντας μέλη της ομάδας της.
Η Ioniki διοργάνωσε εκδήλωση για τους εργαζόμενούς της από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Κρήτη, με στόχο την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας, τη δημιουργία όμορφων στιγμών και την έκφραση ευγνωμοσύνης για τη συνεισφορά τους στην επιτυχία της εταιρείας. Την πρωτοβουλία «Let’s Talk» εγκαινίασε το Public Group, με το πρώτο event της σειράς να εστιάζει στο «Show Empathy», προσελκύοντας πάνω από 1.000 εργαζόμενους του ομίλου σε Ελλάδα και Κύπρο. Όσο για την LG Electronics Hellas ανέλαβε σειρά πρωτοβουλιών για τη συνεχή ανάπτυξη των ταλέντων των εργαζομένων της, καθώς και για την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος και του κλίματος συνεργασίας. Team building event διοργάνωσε και η αλυσίδα ξενοδοχείων Four Seasons με σκοπό την ενδυνάμωση σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων, ενίσχυση της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ τους και την ένωση των τμημάτων κάτω από το όραμά της. Τέλος, η HDI Global SE Hellas διοργάνωσε για το δυναμικό της διήμερη απόδραση στην Αράχωβα με ομαδικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες να ενισχύσουν την εταιρική κουλτούρα και τη συνεργασία κ.ά.
«Παντρεύοντας» τις ανάγκες των εργαζομένων με το purpose
Φαίνεται, επομένως, ότι οι εταιρικές εκδηλώσεις αποτελούν πλέον στρατηγικές ευκαιρίες για την ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας, την τόνωση του ηθικού και την ευθυγράμμιση των ομάδων με τους οργανωσιακούς στόχους των οργανισμών όπου υπάγονται. Έτσι, τα σύγχρονα τμήματα ΔΑΔ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτών των εμπειριών, διασφαλίζοντας ότι καθεμία από αυτές έχει απήχηση στους εργαζόμενους και υποστηρίζει τους ευρύτερους στόχους της εταιρείας. Ως εκ τούτου, η PulsActiv εξηγεί ότι πρωταρχική ευθύνη των τμημάτων HR είναι να διασφαλίζουν ότι οι εταιρικές εκδηλώσεις είναι ευθυγραμμισμένες με την αποστολή, το όραμα και τις αξίες της εταιρείας, ότι αντικατοπτρίζουν την κουλτούρα και τους στρατηγικούς στόχους της. Όντας δε στην εξαιρετική θέση να κατανοούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των εργαζομένων, εμπλέκοντάς τους στον σχεδιασμό τους, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εκδηλώσεις όχι μόνο ευχάριστες, αλλά relevant και ουσιαστικές. Δεδομένου δε ότι οι εταιρικές εκδηλώσεις αποτελούν ευκαιρία σύνδεσης και με την ποικιλομορφία στο εσωτερικό του οργανισμού, η PulsActiv σημειώνει ότι στα τμήματα HR εμπίπτει επίσης η διασφάλιση των εκδηλώσεων χωρίς αποκλεισμούς, καθώς και το να λαμβάνουν υπόψη τα διαφορετικά πολιτιστικά υπόβαθρα, τις διατροφικές ανάγκες και τις απαιτήσεις προσβασιμότητας κάθε εργαζομένου. Τέλος, το HR ευθύνεται για τη σύνθεση ενός μείγματος από δραστηριότητες, οι οποίες, αφενός, θα είναι διασκεδαστικές και, αφετέρου, θα προωθούν με επίγνωση, τον σκοπό του οργανισμού, αλλά και τη σύνδεση μεταξύ των εργαζομένων.
Αλεξάνδρα Βέτσικα Head of HR & Administrative Affairs, Greece, Chiesi Hellas
«Τα τελευταία χρόνια, μετασχηματίσαμε τις εκδηλώσεις μας σε διαδραστικές εμπειρίες οι οποίες προάγουν τη δικτύωση, την ευχάριστη μάθηση και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων».
Ιωάννα Κουνούπη Chief People Officer | HR, Πλαίσιο Computers
«Οι ποικίλες προσεγγίσεις των events ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και την αίσθηση του ανήκειν, στοχεύουν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την ενδυνάμωση της εταιρικής ταυτότητας του οργανισμού».
Ρένια Κρεμαλή Human Resources Director, Saracakis Group of Companies
«Μέσα από immersive workshops, gamification tools και hybrid formats, η τεχνολογία επιτρέπει πιο προσωποποιημένες και impactful εμπειρίες, ενώ το employee engagement χτίζεται οργανικά, όχι επιτηδευμένα».
Βασιλική (Κέλλυ) Παπακωστοπούλου Senior HR Manager, μέλος ΔΣ ΣΔΑΔΕ | GPMA, Certified Health, Wellness & Corporate Wellbeing Coach
«Οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι εκτιμώνται έμπρακτα, έχοντας την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες εμπειρίες και γνώσεις, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να δικτυωθούν καλύτερα μεταξύ τους».