Οι εξατομικευμένες παροχές μπορούν να τονώσουν το ηθικό των εργαζομένων και να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα θετικό κλίμα στην εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες εταιρείες καλούνται να επανεξετάσουν τα υφιστάμενα προγράμματα εταιρικών παροχών προς τους εργαζομένους, ώστε να προσελκύσουν ένα ανθρώπινο δυναμικό υψηλών προδιαγραφών και καίριων αναδυόμενων δεξιοτήτων. Οι εργοδότες χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της εταιρικής παροχής, λαμβάνοντας υπόψη τις ηλικιακές ομάδες των εργαζομένων καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες και ενδιαφέροντά τους. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην αγορά που δραστηριοποιούνται, θα πρέπει να αναπτύξουν νέα προγράμματα προς εργαζομένους με υψηλή προστιθέμενη αξία, υπερβαίνοντας παραδοσιακές παροχές, όπως ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και συνταξιοδοτικά προγράμματα. Σαν παράδειγμα, μπορούμε να αναφερθούμε στη γενιά των millennials, οι οποίοι σήμερα αναζητούν ευελιξία σε ό,τι αφορά στην τοποθεσία της εργασίας τους καθώς και τις ώρες που δαπανούν σε αυτή, και επιπλέον, επιθυμούν ενασχόληση με ένα άκρως ενδιαφέρον για αυτούς αντικείμενο, όπου μέσα από αυτό μπορούν να αναπτυχθούν. Επιπρόσθετα, επιθυμούν συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη και επιζητούν απρόσκοπτη αναγνώριση, δίνοντας βαρύτητα στην έννοια της αρμονίας ψυχής και σώματος.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι νεότερες ηλικίες εργαζομένων ενδεχομένως να εκτιμούν άλλου είδους παροχές, όπως η ευελιξία στην εργασία, παρέχοντας, για παράδειγμα, τη δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου για ένα συγκεκριμένο διάστημα ή κάποια ετήσια συνδρομή σε γυμναστήριο. Επομένως, υπάρχει το ενδεχόμενο ένα πρόγραμμα μακροχρόνιας αποταμίευσης ή ένα πρόγραμμα κάλυψης ζωής, να μην τους παρακινεί τόσο όσο ένα πρόγραμμα διατροφής και αθλητισμού.
ΤΟ WELLBEING ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Μία από τις παροχές που κερδίζει έδαφος σε όλες τις ηλικιακές ομάδες τα τελευταία χρόνια, είναι τα λεγόμενα προγράμματα ευεξίας. Όλο και περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν μία ολοκληρωμένη στρατηγική, υποστηρίζοντας όλες τις πτυχές της ευημερίας των εργαζομένων τους. Και αυτό γιατί, τα προγράμματα ευεξίας εστιάζουν τόσο στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης όσο και της συναισθηματικής, οικονομικής και κοινωνικής ισορροπίας του ατόμου. Οι εταιρείες φροντίζουν να οικοδομούν μία στρατηγική υγείας, η οποία να προσφέρει όχι μόνο δυνατότητα για σωματική άσκηση, αλλά και ψυχολογική υποστήριξη. Αναθεωρούν ισχύοντα προγράμματα, ώστε να εναρμονίζονται με τις έννοιες της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης, ενώ παράλληλα φροντίζουν να καλλιεργούν ένα περιβάλλον εργασίας γόνιμο στη δημιουργία ισχυρών δεσμών ανάμεσα στους συναδέλφους.
ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ
Το πρώτο βήμα για τον καθορισμό των παροχών είναι η αποτύπωση της πραγματικότητας: Η εταιρεία πρέπει να συλλέξει και να αναλύσει τα σημερινά αλλά και τα μελλοντικά δημογραφικά δεδομένα των εργαζομένων της, ώστε να αποτυπώσει τις ηλικιακές ομάδες που διαθέτει στο δυναμικό της, καθώς και αυτές που ενδέχεται να διαθέτει τα επόμενα χρόνια. Στη συνέχεια, μέσα από εσωτερικές μελέτες και έρευνες, θα πρέπει να αντλήσει την απαραίτητη πληροφόρηση σε ό,τι αφορά στις ανάγκες και τις επιθυμίες της κάθε ηλικιακής ομάδας εργαζομένων, ώστε να επιλέξει τις παροχές που είναι στρατηγικές και σημαντικές για την εταιρεία, αλλά και αυτές που θα οδηγήσουν στη μέγιστη ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού διαχρονικά. Το πακέτο των παροχών θα πρέπει πλέον να είναι πιο «εξατομικευμένο» για να θεωρείται επιτυχημένο.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
H προσφορά παροχών από μόνη της δεν επαρκεί. Οι εργοδότες πρέπει να διευκολύνουν τους εργαζομένους, καθοδηγώντας τους ως προς τη χρήση τους, ώστε να αντλούν το απαιτούμενο όφελος από αυτές. Απαιτείται διαρκής επικοινωνία και προώθηση των παροχών όλο το έτος, η οποία ενισχύεται από τη συμμετοχή της ηγεσίας στην επικοινωνία.