Την ανάγκη για μεγιστοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των οικογενειακών επιχειρήσεων μέσω της διαμόρφωσης ξεκάθαρων αξιών με την παράλληλη ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας επεσήμανε η παγκόσμια έρευνα Family Business Survey 2018 που πραγματοποίησε η PwC.

Στη φετινή έρευνα οι ηγέτες των οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως, αναφέρουν ότι οι επιχειρήσεις τους είναι πιο υγιείς από ποτέ, με την αισιοδοξία για τα επόμενα 2 χρόνια να βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Βάσει των εκτιμήσεων τους, τα έσοδα αναμένεται να διατηρήσουν ανοδική πορεία για την ισχυρή πλειοψηφία των επιχειρήσεων (84%), με το 15% αυτών να την χαρακτηρίζουν «ταχύτατη». Συγκεκριμένα για τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, βάσει των τάσεων που σημειώνει η έρευνα, το 66% έχει καταγράψει ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες (έναντι 56% το 2016), εκ των οποίων το 41% δηλώνει διψήφια άνοδο, ενώ υψηλές είναι οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη (91% έναντι 84% του παγκόσμιου μέσου όρου).

Ως κυριότερες προκλήσεις για τα επόμενα 2 χρόνια και θέματα που απασχολούν πάνω από τις μισές Ελληνικές επιχειρήσεις, αναδεικνύονται η ανάγκη για καινοτομία, το οικονομικό περιβάλλον, η πρόσβαση στις κατάλληλες δεξιότητες της αγοράς, η διαχείριση δεδομένων και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Σε επίπεδο επιχειρηματικών στόχων κυριαρχούν με ποσοστό 94% η προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων στελεχών (87% παγκοσμίως), η εφαρμογή συστημάτων επιβράβευσης των εργαζομένων με ποσοστό 94% (62% παγκοσμίως) και ακολουθεί η βελτίωση της κερδοφορίας με ποσοστό 91% (80% παγκοσμίως). Τέλος, το 56% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι στοχεύει στην πραγματοποίηση σημαντικών δράσεων σε σχέση με τις ψηφιακές δεξιότητες μέσα στους επόμενους 24 μήνες, ενώ 31% των επιχειρήσεων νιώθουν ευάλωτες στις ηλεκτρονικές απειλές.