Με τον σύγχρονο τρόπο εργασίας να έχει γίνει πιο omnichannel και προσανατολισμένος περισσότερο από ποτέ στον καταναλωτή-πελάτη, εταιρείες και οργανισμοί επενδύουν πλέον στρατηγικά στην αξιοποίηση της εξατομικευμένης εμπειρίας για τη βελτίωση του employee experience και στη διατήρηση των εργαζομένων, του λεγόμενου retention.
Για να συνδεθεί, όμως, το employee experience με τους επιχειρηματικούς στόχους, τα ανώτατα και ανώτερα στελέχη θα πρέπει να είναι πρόθυμα να ακούσουν πιο εκτεταμένα τις ανάγκες των εργαζομένων, να επιδείξουν περισσότερη ενσυναίσθηση, αλλά και να σχεδιάσουν εκ νέου τον τρόπο λειτουργίας των εσωτερικών διαδικασιών διοίκησης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ EMPLOYEE EXPERIENCE
Με τον όρο employee experience (εμπειρία εργαζομένων) ορίζεται η συνολική αλληλεπίδραση του εργαζόμενου με την εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασιακής του πορείας. Ο ορισμός περιλαμβάνει τρεις βασικές παραμέτρους: την προσωπική εμπειρία (τη συνθέτουν οι ατομικές ανάγκες, προσδοκίες και συναισθήματα του εργαζομένου σχετικά με την εργασία του, την κουλτούρα της εταιρείας και την επαγγελματική του ανάπτυξη), διαδικασίες και πολιτικές που σχετίζονται με την πρόσληψη, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση απόδοσης και την προώθηση, καθώς και τις πολιτικές της εταιρείας που επηρεάζουν την εμπειρία του εργαζόμενου, αλλά και το περιβάλλον εργασίας, που περιλαμβάνει το φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο απασχολούνται οι εργαζόμενοι, όπως είναι οι συνθήκες εργασίας, οι υποδομές, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται, αλλά και η κουλτούρα συνεργασίας. Με άλλα λόγια, πρόκειται για την εμπειρία του εργαζόμενου που περιλαμβάνει το σύνολο όλων αυτών των παραγόντων που συνδυάζονται για να επηρεάσουν την ικανοποίηση, την αφοσίωση και την παραγωγικότητά του.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Οι νέες τάσεις στο employee experience εξελίσσονται συνεχώς, ειδικά μετά την πανδημία Covid-19, που επηρέασε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο εταιρείες και οργανισμοί προσεγγίζουν την εργασία και την εμπειρία των εργαζομένων. Το Coursera, σε πρόσφατο άρθρο του, επέλεξε 8 τάσεις ως τις πλέον σημαντικές, αλλά και πλέον καθοριστικές για την εξέλιξή του. Σύμφωνα με αυτό, η πρώτη τάση αφορά στην υβριδική εργασία, η οποία συνδυάζει την εργασία από το γραφείο και την εργασία από το σπίτι και αποτελεί πλέον μια πολύ διαδεδομένη πρακτική, τόσο για εταιρείες, όσο και για μεγάλους οργανισμούς, που με την επιλογή της αναγνωρίζουν την ανάγκη να προσφέρουν ευελιξία στους εργαζομένους τους. Εξίσου σημαντική είναι η στρατηγική επιλογή των οργανισμών να εστιάζουν στην ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Οι εταιρείες δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην ψυχική και σωματική ευημερία των εργαζομένων τους, προσφέροντας προγράμματα ευεξίας, υποστήριξη ψυχικής υγείας και ισορροπία εργασίας-ζωής. Από την άλλη πλευρά, ενισχυμένη ως αξία εμφανίζεται και η προσωποποιημένη εμπειρία. Η εξατομίκευση της εμπειρίας των εργαζομένων γίνεται όλο και πιο σημαντική, με στόχο να καλύπτονται οι ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις τους, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να γίνουν περισσότερο παραγωγικοί, αλλά και να ενισχύσουν το engagement με την εταιρεία τους. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η ανάγκη δημιουργίας κουλτούρας συμμετοχής. Στο πλαίσιο αυτό, οι οργανισμοί προσπαθούν να ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη αποφάσεων και την ανάπτυξη της εταιρικής κουλτούρας. Πέρα από όλα αυτά, μια ακόμα καίρια τάση αφορά στην είσοδο νέων τεχνολογιών στο employee experience και ειδικότερα της ψηφιοποίησης, που εστιάζει στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών για τη βελτίωση της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της εκπαίδευσης των εργαζομένων.
Τα τελευταία χρόνια εξάλλου, έδαφος κερδίζει και το λεγόμενο D.E.I (Diversity/διαφορετικότητα, equity/ισότητα, inclusion/συμπερίληψη), η προώθηση του οποίου στο εργασιακό περιβάλλον είναι πλέον επιτακτική ανάγκη, με σκοπό τη δημιουργία ενός πιο δίκαιου και ισότιμου εργασιακού χώρου. Όλες οι σχετικές έρευνες που εμφανίζονται κατά καιρούς γύρω από το ανθρώπινο δυναμικό, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, δείχνουν ότι και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι επιλέγουν εταιρείες και οργανισμούς που στηρίζουν έμπρακτα και σταθερά το D.E.I. Η ανάγκη συνεχούς μάθησης και ανάπτυξης των εργαζομένων είναι μια ακόμα νέα τάση, η οποία αποτελεί win-win situation για όλες τις πλευρές: οι οργανισμοί επενδύουν σε προγράμματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης για να διασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοί τους έχουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν, ενώ και οι τελευταίοι αισθάνονται ότι εξελίσσονται στην καριέρα τους. Τέλος, μια ακόμα τάση που ξεχωρίζει το Coursera αφορά στην αξιολόγηση και την ανατροφοδότηση. Όπως επισημαίνει, η συνεχής ανατροφοδότηση και η αξιολόγηση της εμπειρίας των εργαζομένων είναι κρίσιμες για τη βελτίωση της ικανοποίησης και της δέσμευσής τους.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ EMPLOYEE EXPERIENCE
Σε πρόσφατο αφιέρωμα για το ανθρώπινο δυναμικό της μετά πανδημίας εποχής, ο Εconomist αναλύει τα βασικά δομικά χαρακτηριστικά που πρέπει πλέον να περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα employee experience για να είναι αποτελεσματικό στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον και να καλύπτει τις ανάγκες τόσο των εργαζομένων, όσο και των εταιρειών. Όπως αναφέρει, θα πρέπει από τη βάση του να είναι εστιασμένο στις ανάγκες των εργαζομένων και να σχεδιαστεί με βάση αυτές. Παράλληλα, θα πρέπει να δίνει βάρος στη συνεχή μάθηση και ανάπτυξη, εκτιμώντας ότι ένα καλό πρόγραμμα employee experience θα πρέπει να προσφέρει ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη, όπως εκπαιδευτικά σεμινάρια, mentoring και coaching. Μετά την πανδημία δε, το ευέλικτο εργασιακό περιβάλλον κερδίζει σταθερά έδαφος και αποτελεί καθοριστικό κριτήριο επιλογής εταιρείας από υποψήφιους εργαζόμενους. Άλλωστε, όλες οι διεθνείς έρευνες των τελευταίων τριών χρόνων δείχνουν ότι οι επιλογές για τηλεργασία, ευέλικτες ώρες εργασίας και ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι καθοριστικές.
Πέρα από τα παραπάνω ωστόσο, ένα σύγχρονο πρόγραμμα employee experience πρέπει να περιλαμβάνει στρατηγικές που προάγουν την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων, όπως προγράμματα ευεξίας, υποστήριξη ψυχικής υγείας και προγράμματα γυμναστικής. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη για μια ανοιχτή, σταθερή, ουσιαστική και ειλικρινή επικοινωνία, αφού πρέπει να αισθάνονται ότι οι απόψεις τους ακούγονται και ότι οι ηγέτες της εταιρείας είναι προσβάσιμοι. Η υποστήριξη της ποικιλομορφίας και της συμπερίληψης είναι άλλο ένα δομικό στοιχείο που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο employee experience πρόγραμμα, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες πρακτικές αναγνώρισης και υποστήριξης διαφορετικών πολιτισμών, ταυτοτήτων και εμπειριών. Οι εργαζόμενοι ωστόσο έχουν ανάγκη πέρα από τα παραπάνω, την αναγνώριση και την επιβράβευση της δουλειάς τους, είτε μέσω οικονομικών κινήτρων, είτε μέσω αναγνώρισης σε δημόσιο επίπεδο. Στην ίδια κατεύθυνση θα πρέπει δε να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και να συμβάλλουν στην καλλιέργεια της εταιρικής κουλτούρας. Τέλος, η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της εμπειρίας των εργαζομένων είναι απαραίτητη, κάτι που περιλαμβάνει εργαλεία για τη διαχείριση έργων, την επικοινωνία και την παρακολούθηση της απόδοσης. «Το employee experience θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι ενσωματωμένο στη συνολική στρατηγική ανθρωπίνων πόρων της εταιρείας, διασφαλίζοντας ότι όλες οι διαδικασίες υποστηρίζουν τη θετική εμπειρία των εργαζομένων» καταλήγει ο Economist.
Το employee experience στη σύγχρονη αγορά εργασίας πρέπει να χαρακτηρίζεται από εξατομίκευση, ψηφιακή καινοτομία, ευελιξία, διαφάνεια και συνεχή εξέλιξη, επισημαίνει ο Πέτρος Κολώνιας, Senior HR Director της Netcompany-Intrasoft, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι αναμένουν εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους, με τη χρήση AI και Analytics να διευκολύνει την εξατομίκευση. Όπως λέει, η τεχνολογία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της επικοινωνίας, της εκπαίδευσης και των εταιρικών υπηρεσιών, δημιουργώντας ένα αποτελεσματικό περιβάλλον εργασίας. «Η ευελιξία στην επιλογή μεταξύ διαφορετικών μοντέλων εργασίας και ευέλικτων πολιτικών ενισχύει την παραγωγικότητα, δίνοντας στους εργαζόμενους τη δυνατότητα να διαχειρίζονται καλύτερα τον χρόνο τους και να προσαρμόζουν τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις στις προσωπικές τους ανάγκες». Και καταλήγει: «Η ύπαρξη μιας δίκαιης και διαφανούς κουλτούρας, που προάγει την εμπιστοσύνη, τη συμπερίληψη και την ανάπτυξη ταλέντων, καθώς και η παροχή ευκαιριών εξέλιξης, είναι απαραίτητες για τη δέσμευση των εργαζομένων. Όταν αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται, δημιουργείται ένα περιβάλλον που προάγει την απόδοση, την ανάπτυξη και την ικανοποίηση των εργαζομένων».
ΔΕΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ EMPLOYEE EXPERIENCE
Η βελτίωση του employee experience είναι κρίσιμη για την αύξηση της ικανοποίησης, της αφοσίωσης και της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Το Udemy.com επιλέγει τις 10 σημαντικότερες στρατηγικές και πρακτικές για τον σκοπό αυτό. Πρώτα απ’ όλα,στόχος πρέπει να είναι η δημιουργία θετικού εργασιακού περιβάλλοντος, αφού έχει αποδειχθεί ότι ένα υποστηρικτικό και φιλικό περιβάλλον ενισχύει την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων. Παράλληλα, ως λειτουργία θα πρέπει να περάσει με σαφήνεια στους εργαζόμενους το όραμα και οι αξίες της εταιρείας, δεδομένου ότι η διασφάλιση πως οι εργαζόμενοι κατανοούν τον σκοπό και τις αξίες της εταιρείας, τους βοηθά να νιώθουν ότι ανήκουν σε κάτι ευρύτερο. Από την άλλη, απαραίτητη είναι η παροχή ευκαιριών για επαγγελματική ανάπτυξη και εκπαίδευση που ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να εξελίσσονται και να αναπτύσσουν νέες δεξιότητες, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι και η δημιουργία μηχανισμών για την τακτική ανατροφοδότηση και την εμπλοκή των εργαζομένων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Συνεχίζοντας την ανάλυσή του, το Udemy.com εστιάζει στην ανάγκη παροχής ευέλικτων ωραρίων και δυνατότητας εργασίας από το σπίτι, προκειμένου να επιτευχθεί μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική ζωή, καθώς και στη δημιουργία προγραμμάτων αναγνώρισης που επιβραβεύουν τις επιτυχίες και τις συνεισφορές των εργαζομένων, ενισχύοντας την αφοσίωση και την ικανοποίηση. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, τονίζει ακόμα την ανάγκη παροχής προγραμμάτων υποστήριξης ψυχικής υγείας και ευημερίας ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται υποστηριγμένοι και υγιείς, ενώ επισημαίνει ως ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του παζλ την ενθάρρυνση της ανοιχτής και ειλικρινούς επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Τέλος, ξεχωρίζει την ανάγκη τακτικής αξιολόγησης της εμπειρίας των εργαζομένων μέσω ερευνών και ανατροφοδότησης, και εφαρμογής των απαραίτητων αλλαγών, ενώ καταλήγει στην ενθάρρυνση της δημιουργίας ομάδων και κοινοτήτων που μοιράζονται κοινούς στόχους ή ενδιαφέροντα, ενισχύοντας τη συνεργασία και τη σύνδεση μεταξύ των εργαζομένων.
Πέρα, όμως, από τη βελτίωση του employee experience, στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να γίνεται και η αξιολόγησή του. «Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επενδύσεων σε προγράμματα που στοχεύουν στη βελτίωση του employee experience μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της ανάλυσης διαφόρων μετρήσιμων KPIs εντός της εταιρείας», υπογραμμίζει επί του θέματος ο Π. Κολώνιας. Όπως λέει, μέσω της διεξαγωγής έρευνας ικανοποίησης των εργαζομένων ή της τακτικής ανατροφοδότησης, «η εταιρεία μπορεί να αξιολογήσει διάφορες πτυχές που σχετίζονται με την εργασιακή εμπειρία, όπως οι ευκαιρίες ανάπτυξης, η ευεξία και η ευελιξία, η αναγνώριση και η υποστήριξη που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, το eNPS κ.λπ». Σύμφωνα με τον ίδιο, σημαντικοί δείκτες για την εκτίμηση της απόδοσης των προγραμμάτων employee experience είναι ακόμα ο ρυθμός αποχωρήσεων εργαζομένων, καθώς και η αξιολόγηση των λόγων που οδήγησαν σε αυτές.
ΠΡΟΚΛΗΣΗ Η ΤΡΙΒΗ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Η Qualtrics δημοσίευσε πρόσφατα την 6η ετήσια έκθεση Employee Experience Trends Report, η οποία βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 35.000 εργαζόμενους σε 22 χώρες και 23 βιομηχανίες. Η έκθεση επισημαίνει μεν μια θετική τάση στην ανατροφοδότηση των εργαζομένων, αλλά υποδεικνύει από την άλλη, υψηλότερα από τα αναμενόμενα, ποσοστά τριβής για τους νεότερους και τους παλαιότερους εργαζόμενους εν μέσω ενός χαοτικού, όπως χαρακτηριστικά λέει, επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Σχεδόν οι μισοί (48%) των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα ζητούν ανατροφοδότηση συχνότερα από μία φορά το χρόνο, έναντι μόλις 35% πέρυσι. Την ίδια στιγμή, οι νέοι εργαζόμενοι (18-24 ετών) είναι οι πιο πολυάσχολοι και αισιόδοξοι από όλες τις ηλικιακές ομάδες, με πάνω από 10% υψηλότερες θετικές προσδοκίες από άλλες ηλικίες για την εργασία τους. Ανησυχία δε προκαλεί το γεγονός ότι το 38% των εργαζομένων αναφέρει ότι αισθάνεται πίεση για αύξηση της παραγωγικότητας και αυτό το συναίσθημα μειώνει τη δέσμευση (-12% από την αντίστοιχη έρευνα του 2024), την ευημερία (-13%), αλλά και την πρόθεσή τους να παραμείνουν στην εταιρεία στην οποία απασχολούνται (-14%).
Ένα ακόμα ενδιαφέρον εύρημα που προκύπτει είναι ότι οι νέοι εργαζόμενοι (18-24 ετών) έχουν τη χαμηλότερη αρχική πρόθεση παραμονής (15% χαμηλότερη από άλλες ηλικίες), ενώ η αποτυχία της εταιρείας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των εργαζομένων μειώνει την πρόθεση παραμονής κατά σχεδόν 50% σε όλες τις ηλικίες. Η Qualtrics σχολιάζει στην έρευνα ότι θα πρέπει να τεθούν νέοι κανόνες στη βελτίωση του employee experience, με βασικότερο όλων την ανάγκη οι ηγέτες και τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού να ακολουθούν σταθερά μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στον τρόπο διοίκησης των οργανισμών. «Οι ηγέτες πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται με βάση τα αποτελέσματα και να επιτύχουν μια ισορροπία μεταξύ οργανωτικών και ατομικών αναγκών για να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους εργαζόμενους», αναφέρει μεταξύ άλλων στη σχετική της ανάλυση. Τέλος, ένα ακόμα αξιοσημείωτο εύρημα της έρευνας είναι ότι το 25% των πάνω από 35.000 ερωτηθέντων ανέφερε ότι είχε μια μακροχρόνια κατάσταση σωματικής ή ψυχικής υγείας, ενώ το 23% είπε ότι η κατάσταση αυτή επηρεάζει τις καθημερινές δραστηριότητες. «Είναι ξεκάθαρο ότι οι αναφορές για καταστάσεις σωματικής και ψυχικής υγείας αυξάνονται, υπάρχει μείωση της ευημερίας, που πιθανώς συνδέεται με την αυξανόμενη επαγγελματική εξουθένωση, ενώ η εξ αποστάσεως εργασία δημιουργεί νέες ευκαιρίες για εργαζόμενους με αναπηρία. Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να τα λαμβάνουν υπόψη τους οι οργανισμοί και οι εταιρείες όταν σχεδιάζουν προγράμματα employee experience», καταλήγει η ανάλυση της Qualtrics.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
Η δομή και η λειτουργία του employee experience δεν θα μπορούσε, ωστόσο, να μην επηρεαστεί από τη δυναμική είσοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence, ΑΙ). Το βρετανικό People Insight συγκέντρωσε σε πρόσφατο άρθρο του τους τομείς του employee experience στους οποίους η επιρροή της ΑΙ αναμένεται να είναι σημαντική. Ο πρώτος τομέας που θα επηρεαστεί αφορά στις προσλήψεις και τα δεδομένα των υποψηφίων. Όπως αναφέρει, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία προσλήψεων μέσω της ανάλυσης βιογραφικών σημειωμάτων, της αξιολόγησης δεξιοτήτων και της πρόβλεψης του κατά πόσο ένας υποψήφιος θα μπορέσει να προσφέρει στην εταιρεία ή στον οργανισμό. Παράλληλα, καθοριστική θα είναι η επιρροή της ΑΙ στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων, δεδομένου ότι οι προσαρμοσμένες εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν ΑΙ μπορούν να παρέχουν εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης, προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις προτιμήσεις κάθε εργαζομένου, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη και την κουλτούρα της κάθε εταιρείας. Ιδιαίτερα σημαντική θα είναι η συμβολή της ΑΙ και στην αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, αφού μπορεί να βοηθήσει στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με την απόδοσή τους, παρέχοντας πιο αντικειμενικές και ακριβείς αναφορές.
Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης, όμως, δεν σταματάει εδώ. Ο τομέας της εσωτερικής επικοινωνίας και συνεργασίας του ανθρώπινου δυναμικού θα εξελιχθεί περαιτέρω δεδομένου ότι η ΑΙ χρησιμοποιεί εργαλεία που μπορούν να διευκολύνουν την επικοινωνία και τη συνεργασία στις ομάδες, όπως είναι π.χ. οι ψηφιακοί βοηθοί και οι πλατφόρμες συνεργασίας. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, εταιρείες και οργανισμοί επενδύουν πόρους και στη διαχείριση της υγείας και της ευημερίας των εργαζομένων τους. Όπως αναφέρει το People Insight, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να παρακολουθεί και να αναλύει δεδομένα σχετικά με την υγεία και την ευημερία τους, προτείνοντας παρεμβάσεις για τη βελτίωση της εργασιακής τους εμπειρίας. Από την άλλη πλευρά, η ΑΙ στο δύσκολο κομμάτι της διαχείρισης ταλέντων έχει τη δυνατότητα μέσω ανάλυσης δεδομένων, να εντοπίζει ταλέντα εντός της εταιρείας και να προτείνει ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης. Πέρα από όλα αυτά, μέσω της ΑΙ η αυτοματοποίηση καθημερινών εργασιών μπορεί να μειώσει το διοικητικό βάρος στους εργαζόμενους, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Τέλος, όσον αφορά στην εξατομικευμένη εμπειρία εργαζομένων, η ΑΙ μπορεί να αναλύσει τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των εργαζομένων, προσαρμόζοντας την εμπειρία τους στην εργασία για μεγαλύτερη ικανοποίηση και παραγωγικότητα.
«Θεωρώ ότι η αξιοποίηση του AI στο Employee Experience προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις στον χώρο του HR», επισημαίνει από την πλευρά του ο Π. Κολώνιας, τονίζοντας ότι η αυτοματοποίηση και οι εξατομικευμένες λύσεις βελτιώνουν την εργασιακή εμπειρία, «ενώ η χρήση των virtual assistants διευκολύνει την επικοινωνία και ενισχύει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους ανθρώπους». Όπως λέει ο ίδιος, η χρήση των analytics μέσα από ΑΙ εργαλεία επιτρέπει στους οργανισμούς να λαμβάνουν ταχύτερες και πιο στοχευμένες αποφάσεις, «κατανοώντας καλύτερα τις ανάγκες των εργαζομένων. Ωστόσο, οι οργανισμοί πρέπει να διατηρήσουν την ανθρώπινη επαφή και την ουσιαστική αλληλεπίδραση στο εργασιακό περιβάλλον, ενώ παράλληλα είναι αναγκαίο να εξασφαλίζουν τη σωστή διαχείριση των δεδομένων για την αποφυγή προβλημάτων απορρήτου και ασφάλειας».
Oι επιλογές για τηλεργασία, ευέλικτες ώρες εργασίας και ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι καθοριστικές.