Κάποια βασικά στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας Global DEI Census 2023 έδωσε στη δημοσιότητα η WFA, τα οποία βασίζονται σε σχεδόν 13.000 συμμετοχές από 91 χώρες , με τη χώρα μας να βρίσκεται στην 5η θέση σε απόλυτο αριθμό συμμετοχών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, 1 στα 7 στελέχη στον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας εξακολουθεί να δηλώνει ότι θα εγκατέλειπε τον κλάδο λόγω της έλλειψης διαφορετικότητας και συμπερίληψης, με το 72% να αναγνωρίζει ότι καταβάλλονται προσπάθειες, ενώ 1 στους 2 εργαζόμενους εξηγεί ότι έχει υπάρξει βελτίωση, με σημαντικές όμως διαφοροποιήσεις ανά χώρα.

Εντούτοις, δεν έχουν σημειωθεί ουσιαστικές αλλαγές όσον αφορά στην ισότιμη ένταξη, με τον δείκτη συμπερίληψης της Kantar (Kantar’s inclusion index) να μειώνεται φέτος στο 63%, ενώ οι μορφές διακρίσεων που καταγράφονται περισσότερο εξακολουθούν να αφορούν την ηλικία, το φύλο και την οικογενειακή κατάσταση. Παράλληλα, οι γυναίκες, τα μέλη της LGBQ+ κοινότητας, τα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες και τα άτομα με αναπηρία εξακολουθούν να βιώνουν χειρότερες εμπειρίες στον εργασιακό τους χώρο, με το υψηλότερο ποσοστό να αφορά τα άτομα με αναπηρία, ενώ οι γυναίκες και τα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες αισθάνονται ότι υποεκπροσωπούνται σε ανώτερες θέσεις.

Τέλος, η ψυχική υγεία αναδεικνύεται σε ένα σημαντικό θέμα, με το 42% να δηλώνει ότι αισθάνεται άγχος και πίεση στη δουλειά, ενώ επισημαίνεται ότι απαιτούνται μεγάλη προσπάθεια και σημαντικές αλλαγές για να μπορέσει ο κλάδος να διατηρήσει τα ταλέντα που χρειάζεται. Τα αναλυτικά αποτελέσματα, καθώς και συγκριτικές αναφορές μεταξύ των ελληνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών ευρημάτων, αναμένονται τον Ιούλιο.